چشم انداز بیت کوین

آینده بیت کوین، مخاطرات، مزایا و معایب

آینده بیت کوین چه خواهد بود؟ در این مقاله تلاش می کنیم تا با ارئه تمام مزایا و معایب بیت کوین و نیز مرور مخاطرات پیش روی رمزارزها، چشم انداز روشنی از آینده بیت کوین و سرمایه گذاری در آن را ارائه دهیم.

نقاط قوت بیت کوین

اکنون مسائل جدی در برابر اقتصاد جهانی وجود دارد، زیرا ایالات متحده با بحران بانکی و بدهی رو به رشد مواجه است.

در سال 2023 چندین ورشکستگی بانک وجود داشت، اما بسیاری فراموش کرده اند که عامل اصلی این ورشکستگی ها (نرخ های بهره بالا) هنوز رفع نشده است.

اگر ورشکستگی بانک ها در سال 2024 ادامه یابد، ممکن است دولت آمریکا مجبور شود برای ارائه محرک یا چاپ پول بیشتر وارد عمل شود. این امر باعث کاهش بیشتر ارزش دلار آمریکا می شود، مشابه آنچه در طول همه گیری کووید-19 رخ داد.

در این سناریو، نقش بیت کوین به عنوان یک دارایی شناخته شده، منصفانه و انعطاف پذیر با عرضه ثابت که قوانین بازی به راحتی تغییر نمی کند، می تواند جذاب شود.

افزایش تقاضا برای فضای بلاک در شبکه بیت کوین به دلیل نوآوری های اخیر، مانند Ordinals و توکن های BRC-20، به عنوان دیگر رویدادهای مثبت برای بیت کوین تلقی می شوند. همچنین پذیرش رو به رشد شبکه لایتنینگ، لایه ای روی بیت کوین که تراکنش های سریع تری را امکان پذیر می کند، می تواند منجر به تبدیل بیت کوین به یک روش پرداخت و نه صرفاً ذخیره ارزش شود.

اگر بیت‌کوین بتواند به پیشرفت و پذیرش در بخش پرداخت ادامه دهد، می‌تواند کاربرد کلی آن را افزایش دهد و بیشتر «شبیه پول» شود و به آن کمک کند به آن اهداف قیمتی بالا دست یابد.

ما نشانه های اولیه پذیرش لایتنینگ را می بینیم. کل پرداخت‌های شبکه لایتنینگ در دو سال گذشته 1212 درصد رشد داشته است.

علاوه بر این، تایید ETF های بیت کوین به عنوان یک عامل کلیدی موثر بر قیمت بیت کوین در سال 2024 شناخته می شود. این امر نه تنها تقاضای جدید برای بیت کوین – که قیمت ها را افزایش داده است – ایجاد کرده است، بلکه به طور کلی مشروعیت قابل توجهی را به ارزهای دیجیتال اضافه کرده است.

etf بیت کوین

این تصویب می‌تواند بین 30 تا 300 میلیارد دلار به ارزش بازار بیت‌کوین اضافه کند. از 22 فوریه، ETF ها بیش از 11 میلیارد دلار به بزرگترین رمزارز جهان یعنی بیت کوین تزریق کرده اند.

از سوی دیگر، قوانین جدید گزارش‌دهی دارایی‌های دیجیتال هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB) که قرار است در دسامبر 2024 اجرایی شود، قوانین مربوط به گزارش‌دهی و نگهداری ارزهای دیجیتال را برای شرکت‌ها تسهیل می‌کند. این استانداردهای جدید موانع اصلی برای شرکت هایی که بیت کوین را در ترازنامه خود نگه می دارند را از بین می برد.

معایب سرمایه گذاری در بیت کوین

با این حال، هر سرمایه گذاری دارای جنبه های منفی بالقوه است و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان مثال، نگرانی‌هایی در مورد امنیت بلندمدت بیت‌کوین وجود دارد، با توجه به اینکه پاداش استخراج کنندگان همچنان کاهش خواهد یافت.

علاوه بر این، فشار فروش کوتاه مدت نیز می تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر منفی بگذارد. مسائل زیست محیطی و ملاحظات سیاسی نگرانی دیگری است.

حملات مستمری بر تأثیرات زیست‌محیطی بیت‌کوین وجود دارد، به طوری که کاخ سفید پیشنهاد مالیات تا سقف 30 درصد بر استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در ایالات متحده را داده است.

به طور مشابه، اگر بیت کوین به دلیل مصرف انرژی خود همچنان مورد انتقاد قرار گیرد، می تواند قیمت آن را تهدید کند.

بدترین سناریو این است که اروپا در تلاش است تا مجدداً محدودیت هایی را بر استخراج و معاملات بیت کوین اعمال کند، همان چیزی که در سال 2022 تصویب شد اما به سرعت لغو شد.

تغییر در نگرش سیاستمداران علیه بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز می تواند قیمت ها را کاهش دهد. ایالات متحده در حال تبدیل شدن به دشمنی باورنکردنی نسبت به ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین است. علاوه بر این، اگر بیت کوین به دلیل پذیرش گسترده، انحصار پول کشورها را تهدید کند، دولت ها می توانند آن را محدود کنند.

سیاستمداران در برابر بیت کوین

لایحه اخیر ارائه شده در ایالات متحده برای گسترش قانون رازداری بانکی و تحمیل الزامات گزارش دهی دقیق تر برای تراکنش های ارز دیجیتال، از جمله مواردی که کیف پول های بدون میزبانی دارند، از جمله نگرانی های جدید در این زمینه هستند. گفته می شود این قانون در شکل فعلی‌اش، صنعت کریپتو آمریکا را فلج می‌کند.

پیامدهای قوانین ضد پولشویی (AML) و شناسایی ذینفع (KYC) نیز سرمایه گذاران را نگران می کند. قوانین AML همچنان یک میدان نبرد بزرگ هستند و می‌توانند صنعت را تهدید کنند، زیرا رعایت آن می‌تواند بسیار دشوار باشد.

آیا در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در بیت کوین، پاداش ها و در عین حال مخاطرات خود را دارد و درک این موارد کلیدی برای تصمیم گیری آگاهانه است.

به طور کلی، آینده بیت کوین مطلوب به نظر می رسد.

بهبود پس‌زمینه اقتصادی، رویداد هاوینگ در ماه مه، توسعه بهبود یافته مقیاس‌پذیری در شبکه لایتنینگ و ETF‌های بیت‌کوین موجب می شوند تا چشم انداز بیت کوین در سال 2024 و براتر از آن در بلندمدت مناسب ارزیابی شود.

رویداد هاوینگ بیت کوین

با این حال، آینده بیت کوین بدون موانع بالقوه نیست. اگر بیت‌کوین همچنان توسط دولت‌ها هدف قرار گیرد و مصرف انرژی آن بیشتر سیاسی شود، می‌تواند بر پایداری بلندمدت بیت‌کوین فشار بیاورد.

یکی از نگرانی‌های بلندمدت بیت کوین، امنیت آن در برابر کاهش پاداش بلاک است. اگر پذیرش و تقاضای ضعیفی برای بیت‌کوین وجود داشته باشد، یا پاداش استخراج‌کنندگان برای ارتقای سخت‌افزار و استخراج بیت‌کوین‌های جدید ناکافی باشد، امنیت می‌تواند کاهش یابد و شبکه را تهدید کند».

منبع: فوربس

//