هاوینگ بیت کوین

تاثیر هاوینگ 2024 بر قیمت بیت کوین

بالاخره پس از ماه ها انتظار، رویداد هاوینگ بیت کوین به وقوع پیوست. از این به بعد چه خواهد شد؟ آیا منتظر جهش قیمت بیت کوین باشیم؟

بالاخره پس از ماه ها انتظار، رویداد هاوینگ بیت کوین به وقوع پیوست. از این به بعد چه خواهد شد؟ آیا منتظر جهش قیمت بیت کوین باشیم؟

هاوینگ بیتکوین پس از 4 سال فرارسید. افراد بسیاری به پشتوانه این رویداد، اقدام به خرید بیت کوین کرده و یا دیگران را به این کار تشویق می کردند. اما داده های تاریخی در مورد تاثیر رویداد هاوینگ بر قیمت بیت کوین چه می گویند؟ آیا اکنون زمانی مناسبی برای خرید بیت کوین است؟

هاوینگ چیست؟

پدیده هاوینگ بیت‌کوین یک رویداد مهم در شبکه بیت‌کوین است که هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد. در این پدیده، پاداشی که ماینرها برای حل بلاک‌های جدید در شبکه بیت‌کوین دریافت می‌کنند، دقیقاً نصف می‌شود. به عبارت دیگر، هر چهار سال، مقدار بیت‌کوینی که به عنوان پاداش به ماینرها اعطا می‌شود، به نصف کاهش می‌یابد.این مساله می‌تواند تأثیر زیادی بر روی قیمت بیت‌کوین داشته باشد؛ زیرا کاهش پاداش ماینرها موجب کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت بیت‌کوین می شود.

در 19 آوریل 2024، هاوینگ بیت کوین محقق شد و پاداش بلاک ماینرهای بیت کوین به نصف کاهش یافت و از 6.25 بیت کوین در هر بلوک استخراج شده به 3.125 بیت کوین در هر بلوک استخراج شده کاهش یافت.

بازدهی بیت کوین در هاوینگ های قبل

هاوینگ بیت کوین پیش از این 3 مرتبه و در سال های 2012، 2016 و 2020 نیز اتفاق افتاده است. اما در ادوار قبلی هاوینگ بیت کوین، قیمت آن چه تغییراتی داشته است؟

جدول زیر، بازدهی بیت کوین را قبل و بعد از رویدادهای هاوینگ قبلی نشان می دهد. معمولا در ماه های قبل از رویداد هاوینگ، بازدهی بیت کوین چندان جذاب نیست و حتی قیمت آن کاهش نیز می یابد. اما به نظر می رسد رشد اصلی بیت کوین پس از هاوینگ آغاز می شود و با گذشت زمان، شتاب بیشتری نیز به خود میگیرد. به طوری که در 12 ماه پس از هاوینگ، بازدهی بیت کوین هرگز کمتر از 200 درصد نبوده است. این رقم در سال 2020 به 562 درصد رسیده است و در صورت تکرار این بازدهی، قیمت بیت کوین می تواند به بیش از 400 هزار دلار در یک سال آینده برسد.

هاوینگ بیت کوین

منبع: کریپتو

//