دلایل رشد قیمت بیت کوین
Golden coins with bitcoin logo rise in bull market. Leader cryptocurrency Bitcoin BTC go up in trading. Price of decentralized digital currency is growing up. Electronic money on black background

۳ دلیل صعود قیمت بیت کوین به ۶۲ هزار دلار

بیت کوین برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته به محدوده ۶۰ هزار دلار رسیده است. این موضوع 3 دلیل مهم دارد.

بیت کوین برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته به محدوده ۶۰ هزار دلار رسیده است. این موضوع 3 دلیل مهم دارد.

بیت کوین برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته به محدوده ۶۰ هزار دلار رسیده است. آخرین باری که این ارز دیجیتال به چنین محدوده‌ای رسیده بود، به نوامبر سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد. بسیاری از افراد نسبت به این ارز دیجیتال خوش‌بین‌تر هم هستند.

یکی از مهمترین دلایل صعود بیت کوین، راه اندازی موفق صندوق های قابل معامله در بورس ایالات متحده آمریکا است.

دومین دلیل به فرایندی به نام هاوینگ برمی‌گردد. به نظر می‌رسد در آوریل امسال یعنی چیزی حدود دو ماه دیگر هاوینگ جدید بیت کوین اجرا می‌شود. طبق آن، سختی ماین کردن بیت کوین دو برابر حالت فعلی می‌شود. این کار نقشی شبیه به کاهش عرضه دارد.

یکی دیگر از عواملی که در اقبال به سوی خرید بیت کوین نقش دارد، فومو یا ترس از عقب ماندن است. در یک ماه گذشته بیت کوین ماه بسیار خوبی را از سر گذرانده است. همین موضوع باعث می‌شود تا نام آن دوباره بر سر زبانها بیفتد و بسیاری از ترس جاماندن از رشد فعلی خواهان خرید این رمزارز شوند.

نگاهی به بازهی 47 درصدی یک ماهه بیت کوین

یک نکته جالب در رشد قیمت توکن‌های دیجیتال این است که افزایش قیمت ارزهای دیجیتال با وجود برخی انتظارات در مورد حفظ نسبی سیاست‌های پولی در سال جاری و افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده رخ داده است. در مجموع، بیت کوین در سال 2024 از دارایی های سنتی مانند سهام و طلا بهتر عمل کرده است. جریان های عظیم پول ورودی به ETF های بیت کوین، باعث شده که برخی از ناظران این صنعت نسبت به کاهش عرضه هشدار دهند. دلیل این موضوع آن است که کوین های جدید استخراج کنندگان نمی توانند تقاضا را برآورده کنند. در فرایند هاوینگ جدید تعداد بیت کوین‌های استخراج شده روزانه از ۹۰۰ سکه فعلی به ۴۵۰ کاهش می‌یابد. اگر تقاضا ثابت بماند، با نصف شدن عرضه، قیمت جای بیشتری برای افزایش خواهد داشت. در زیر بازدهی دلاری ماهانه بیت کوین را می‌بینید که در یک ماه اخیر 47 درصد بوده است.

دلایل افزایش قیمت بیت کوین

طمع بسیار در معاملات امروز بیت کوین

صعود چشمگیر بیت کوین در ماه فوریه بزرگترین سود ماهانه این ارز دیجیتال در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. با این حال، یک نکته مهم در مورد شرایط فعلی بیت کوین وجود دارد که باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد. شاخص ترس و طمع بیت کوین که معیاری برای سنجش وضعیت است، در حال حاضر به عدد ۸۰ رسیده که رقم بالایی است و نشان دهنده طمع شدید محسوب می‌شود. این شاخص هفته گذشته ۷۰ و در ماه قبل ۶۱ بود.

//