اپل و سامسونگ

پرفروش ترین گوشی تلفن همراه در سال 2023

اپل در سال 2023 به بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شد و با پشت سر گذاشتن سامسونگ، رهبری صنعت را از آن خود کرد.

اپل در سال 2023 به بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شد و با پشت سر گذاشتن سامسونگ، رهبری صنعت را از آن خود کرد.

اپل با پشت سر گذاشتن سامسونگ به سلطه 12 ساله سامسونگ بر بازار گوشی های هوشمند جهان پایان داد. اپل در سال 2023 به بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شد و رهبری صنعت را از آن خود کرد.

طبق آمار شرکت بین المللی داده (IDC)، آیفون در سال 2023 با فروش 234.6 میلیون دستگاه، بالاتر از فروش 226.6 میلیونی سامسونگ قرار گرفت.

IDC اعلام کرد تاج گذاری اپل، که آیفون 15 را در ماه سپتامبر عرضه کرد، به دلیل روندهایی از جمله افزایش محبوبیت نسخه های جدید و پیشرفته است که اکنون بیش از 20 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

از سال 2011 تا 2022 سامسونگ به عنوان بزرگترین فروشنده گوشی های تلفن هوشمند در صدر صنعت قرار داشت، اما اکنون اپل در این جایگاه است.

IDC اعلام کرد که شرکت فناوری آمریکایی 3 تریلیون دلاری، سهم 20.1 درصدی را ار فروش گوشی های هوشمند جهان در سال 2023 کسب کرده است و این رقم برای سامسونگ 19.4 درصد بود.

فروش سالانه اپل و سامسونگاپل در سال های گذشته همواره به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند از نظر درآمد و سود شناخته شده است، اما این اولین بار است که از نظر حجم بازار و تعداد فروش گوشی در جایگاه نخست قرار می گیرد.

به نظر می رسد رقابت نزدیک بین این دو غول فن آوری در سال 2024 ادامه خواهد داشت، اما تردیدی وجود ندارد که اپل در مسیری قوی قرار دارد و وفاداری مصرف‌کنندگان به دستگاه‌های اپل به این معناست که وقتی یک گوشی آیفون را خریداری می‌کنند، به ندرت سراغ برند دیگری می‌روند.

این بدان معناست که سامسونگ باید هر کاری که می‌تواند برای حفظ کاربران فعلی و همچنین تامین امنیت مشتریان جدید برای دستگاه‌های خود انجام دهد.

البته موفقیت محصولات هوآوی با استقبال خوب در چین نیز بر کاهش فروش سامسونگ تأثیر داشت. هواوی همچنان یک تهدید رقابتی برای اپل در چین، بزرگترین بازار این شرکت آمریکایی است.

بر اساس گزارش IDC، عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند در سال 2023 با 3.2 درصد کاهش به 1.17 میلیارد دستگاه رسیده است، اگرچه این گروه گفته است که صنعت پس از یک دوره کند در حال بهبود است.

IDC افزوده است: رشد فروش در نیمه دوم سال، بهبود مورد انتظار برای سال 2024 را تقویت کرده است.

در روزهای گذشته اپل با رسیدن به ارزش 3 تریلیون دلار به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان از مایکروسافت پیشی گرفت.

پرفروش ترین گوشی های اپل در سال 2023

در سال 2023، پرفروش ترین گوشی اپل – و پرفروش ترین مدل گوشی در جهان – آیفون 14 پرو مکس 1100 دلاری بود. دومین گوشی پرفروش اپل، آیفون 14 پرو 1000 دلاری است. سومین گوشی آیفون 14 است که در  2023 حدود 800 دلار قیمت داشت. ارزان ترین گوشی اپل آیفون SE با قیمت 429 دلار است، اما این مدل فروش خوبی ندارد.

منبع: یورونیوز

//