رتبه سوم دبی در جذب استعدادهای برتر جهانی

طبق گزارش اخیر هاروارد بیزینس ریویو، دبی جایگاه سوم را پس از لندن و نیویورک در جذب استعدادهای برتر جهانی به دست آورده است.

طبق گزارش اخیر هاروارد بیزینس ریویو، دبی جایگاه سوم را پس از لندن و نیویورک در جذب استعدادهای برتر جهانی به دست آورده است.

بر اساس گزارش اخیر هاروارد بیزینس ریویو، دبی به عنوان یکی از شهرهای برتر جهانی در جذب استعدادها شناخته شده و جایگاه سوم را پس از لندن و نیویورک به دست آورده است. این گزارش بر دستاوردهای قابل توجه دبی در جذب و پرورش استعدادهای برتر، متخصصان و کارآفرینان تاکید می کند. این موفقیت، گواهی بر تلاش مستمر دبی برای جذب استعدادهای جهانی و تعهد به توسعه مستمر است.

گزارش هاروارد بیزینس ریویو، بر اساس داده های لینکدین بین آگوست 2022 تا ژوئیه 2023، تصویر جامعی را از کانون های استعدادیابی جهان ارائه می دهد.

شهرهای برتر جهان در جذب استعداددر این طبقه بندی، دبی با 26 مورد به عنوان مرکز استعدادهای جهانی شناخته می شود.

لندن به عنوان یک مرکز جهانی جذب استعداد با 49 امتیاز پیشتاز است و خود را در صدر مقاصد محبوب استعدادهای جهانی می بیند. نیویورک با 36 امتیاز در تعقیب آن است و جذابیت آن به ویژه برای متخصصان ماهر در طیف متنوعی از صنایع برجسته است. دبی 26 امتیاز دارد و به عنوان یک انتخاب برتر برای افراد با استعدادی است که به دنبال فرصت های شغلی قابل توجه و سبک زندگی پر جنب و جوش هستند.دبی پیشرو در جذب استعدادهای برتر

در پایان، عملکرد قوی دبی در جذب استعدادها و تعهد آن به ایجاد یک محیط حرفه ای پر رونق، آن را به عنوان یک شهر برتر جهانی معرفی کرده است. دبی با برنامه بلندپروازانه اقتصادی D33 و آرزوها برای تبدیل شدن به بهترین شهر جهان برای زندگی، قرار است به مسیر صعودی خود به عنوان مقصدی پیشرو برای استعدادهای جهانی ادامه دهد.

این دستاورد نشان دهنده تلاش های مداوم دبی برای جذب استعدادهای برتر جهانی، متخصصان و کارآفرینان است.

از سوی دیگر، اخیراً، دبی جایگاه پیشرو خود را در منطقه MENA در شاخص شهرهای جهانی Kearney حفظ کرد و در رتبه 23 جهانی قرار گرفت و برای سومین سال متوالی مدعی جایگاهی در بین 25 شهر برتر شد.

بر اساس این گزارش، قطب های نوظهور در خاورمیانه، شاهد دستاوردهای باورنکردنی در عملکرد شهرهای خود بوده اند و یک جغرافیای جدید برای استعدادهای جهانی در این منطقه حال ظهور است. به عنوان مثال، ابوظبی با تقویت موقعیت خود به عنوان یک مرکز بین المللی پیشرو، ده پله در رتبه بندی جهانی صعود کرده است.

شاخص شهرهای جهانی (GCI) ظرفیت های شهرها برای جذب، حفظ و تقویت سرمایه، مردم و ایده‌ها را ارزیابی می کند. در این شاخص شهرها بر اساس پنج بعد کلیدی سنجیده می شوند: سرمایه انسانی، تبادل اطلاعات، تجربه فرهنگی، مشارکت سیاسی و فعالیت تجاری.

در سال های اخیر میانگین نمرات  GCIشهرهای خاورمیانه و آفریقا به طور قابل توجهی بهبود یافته است. به طور خاص، پایتخت‌های کشورهای حوزه خلیج‌فارس پیشرفت‌های عمده‌ای داشتند و ریاض، مسقط و دوحه رتبه‌ خود را به ترتیب 9، 8 و 7 پله بهبود دادند.

این رشد عمدتاً ناشی از عملکرد قوی در بعد سرمایه انسانی بود و آن ها سرمایه گذاری زیادی برای جذب استعدادهای برتر و گردشگری کرده اند.

منبع: هاروارد بیزینس ریویو

//