قیمت جدیدترین خودروی تسلا با عنوان Cybertruck اعلام شد

شرکت تسلا خودروی جدید خود را معرفی کرده است. ارزان‌ترین مدل سایبرتراک با قیمت تقریبی 60990 دلار به فروش می‌رسد.

شرکت تسلا خودروی جدید خود را معرفی کرده است. ارزان‌ترین مدل سایبرتراک با قیمت تقریبی 60990 دلار به فروش می‌رسد.

شرکت تسلا روز پنجشنبه در مورد جدیدترین خودروی خود توضیحاتی ارائه کرد. این خودروساز مشهور فاش کرد که قیمت ارزان‌ترین مدل Cybertruck که مدت‌هاست به تعویق افتاده است، از 60990 دلار شروع می‌شود. به این ترتیب، این سازنده خودروهای الکتریکی رسماً اولین تحویل این خودروی آینده‌نگر را آغاز کرد.

قیمت Cybertruck، با شکل زاویه‌ای نامتعارف و بدنه فولادی‌اش، بالاتر از قیمت اولیه تسلا است که در سال 2019 با بهای کمتر از 40000 دلار معرفی شده بود. طبق خبرها، علاوه بر ارزان‌ترین مدل دیفرانسیل عقب که تا سال 2025 در دسترس نخواهد بود، نسخه تمام چرخ محرک برای تحویل در سال 2024 با برچسب قیمت 79990 دلار در دسترس قرار می‌گیرد. گران‌ترین نسخه، معروف به Cyberbeast، با قیمت تقریبی 99990 دلار به فروش می‌رسد و در سال 2024 قابل خریداری خواهد بود.

سایبرتراک اولین وسیله نقلیه جدید تسلا از زمان مدل Y است که بیش از سه سال پیش معرفی شد. تسلا اعلام کرده است که بیش از 1 میلیون پیش سفارش دریافت کرده است. در حالی که تسلا قصد داشت تحویل این خودرو را در سال 2021 آغاز کند، چالش های مهندسی و تولید مرتبط با طراحی غیرمتعارف آن، این فرآیند را به تاخیر انداخت. ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، ماه گذشته هشدار داد که اولین تحویل Cybertruck احتمالا حداقل 18 ماه طول می کشد.

ماسک در یک رویداد پخش زنده در دفتر مرکزی شرکت در آستین تگزاس، یک Cybertruck را روی صحنه برد و از ویژگی‌های ضد گلوله، قدرت یدک‌کشی، قابلیت‌های خارج از جاده، فرمان چهار چرخ و سرعت آن تبلیغ کرد. سایبرتراک تلاشی است که تسلا برای پیشی گرفتن از سدان‌ها و خودروهای شاسی‌بلند برای به چالش کشیدن خودروهایی مانند فورد، استلانتیس و جنرال موتورز در بازار پیک آپ انجام می‌دهد. کارخانه تگزاس هدف تولید 250000 سایبرتراک در سال را دارد، اگرچه شرکت انتظار ندارد حداقل تا سال 2025 به این هدف دست یابد. شرکت تسلا تاکنون در مجموع 5 میلیون خودروی الکتریکی به فروش رسانده است.

//