چشم انداز صنایع در سال ۲۰۲۴ از دید اکونومیست 

سال ۲۰۲۴ کمی بیش از یک ماه دیگر آغاز می‌شود اما هنوز مسایلی که امسال روی اقتصاد جهانی فشار آورد، پابرجا یه نظر می‌رسند. امسال اتفاقات زیادی در حوزه اقتصاد رخ داد که روی صنایع نیز تاثیر زیادی گذاشت. حالا باید دید. در سال ۲۰۲۴ چه دورنمایی برای صنایع دیده می‌شود. در این مطلب به بررسی چشم‌انداز صنایع در سال ۲۰۲۴ از دید اکونومیست می‌پردازیم.

تنش‌های دنیا در سال ۲۰۲۴

طبق گزارش اکونومیست، مسایل ژئوپلیتیک و گرمایش زمین چالش‌های جدیدی را در سال ۲۰۲۴ روبروی صنایع خواهند گذاشت. تغییرات اقلیمی در این میان اهمیت زیادی خواهند داشت. به همین دلیل هم صنایع و بخش‌هایی که در کاهش انتشار کربن کمک کنند، با استقبال روبرو شوند. این بخش‌ها می‌توانند انرژی‌های تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی باشند. بیمه‌گرها و دولت‌ها نیز تلاش می‌کنند تا ریسک‌های فزاینده را قیمت‌گذاری کنند. تنش‌های فزاینده بین چین، روسیه و غرب و همچنین تنش‌های فزاینده در خاورمیانه احتمالا کار را برای کشورها و شرکت‌ها دشوار خواهند کرد.

فرصت‌های صنایع در سال ۲۰۲۴

یکی از فرصت‌هایی که صنایع در سال ۲۰۲۴ می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، رشد و پیشرفت هوش مصنوعی است. گسترش به کارگیری هوش مصنوعی، برخی مشاغل و شرکت‌ها را تغییر خواهد داد. با این حال و به رغم دشواری‌هایی که ممکن است به دلیل هوش مصنوعی پیش بیاید، یکی از تبعات آن رشد بهره‌وری خواهد بود.

چشم‌انداز صنعت خودرو در ۲۰۲۴

پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای الکتریکی در سال بعد با ۲۱ درصد افزایش به ۱۴.۹ میلیون دستگاه برسد. این در حالی است که فروش خودروهای سواری ۳ درصد رشد می‌کند. چین بازار بزرگی در این حوزه خواهد بود.

نگاهی به صنعت انرژی در سال ۲۰۲۴

پیش‌بینی می‌شود در سال آینده مصرف انرژی دنیا ۱.۸ درصد رشد کند. این تقاضا عمدتا از سوی آسیا خواهد بود. طبق برآوردها، تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر هم ۱۱ درصد افزایش خواهد یافت.

بیشترین رشد اقتصادی در میان قاره‌های دنیا

بیشترین رشد در میان قاره‌های مختلف را در سال ۲۰۲۴ احتمالا آسیا خواهد داشت.

//