حاشیه سود اپل از آیفون 15

حاشیه سود وحشتناک اپل از فروش آیفون15

گزارش جدیدی منتشر شده است که قیمت قطعات جداگانه برای هر مدل آیفون 15 را مشخص کرده و نشان می دهد که تولید آنها برای اپل چقدر هزینه دارد.

گزارش جدیدی منتشر شده است که قیمت قطعات جداگانه برای هر مدل آیفون 15 را مشخص کرده و نشان می دهد که تولید آنها برای اپل چقدر هزینه دارد.

حاشیه سود تولید و فروش مدل های مختلف آیفون 15 برای اپل چقدر است؟

قیمت آیفون 15 پرو مکس از 1199 دلار شروع می شود. برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که افزایش قیمت احتمالاً به این دلیل است که هزینه تولید اپل افزایش یافته است و این به افزایش کلی قیمت کمک کرده است.

اکنون، گزارش جدیدی منتشر شده است که قیمت قطعات جداگانه برای هر مدل آیفون 15 را مشخص کرده و نشان می دهد که تولید آنها برای اپل چقدر هزینه دارد. به نظر می رسد، اپل امسال مبلغ قابل توجهی بالاتری را برای گوشی های هوشمند در مقایسه با سری آیفون 14 سال گذشته پرداخت کرده است.

هزینه ساخت انواع سری آیفون 15

بر اساس این گزارش، مدل استاندارد آیفون 15 برای اپل 423 دلار هزینه داشت، در حالی که ساخت آیفون 15 پلاس 442 دلار هزینه داشت. در مقایسه، قیمت این گوشی هوشمند به ترتیب 799 و 899 دلار بود. با رفتن به مدل‌های پرو، قبض مواد آیفون 15 پرو برای اپل 523 دلار است، در حالی که قیمت فروش آن 999 دلار است. در نهایت، ساخت آیفون 15 پرو مکس 558 دلار هزینه داشت و شرکت آن را با قیمت اولیه 1199 دلار فروخت.

هزینه ساخت انواع آیفون 15

این اعداد جالب هستند زیرا نشان می‌دهند که هزینه قطعات به خودی خود تقریباً نصف قیمت فروش آیفون است. البته این ارقام بدون تعدیل هزینه کار مونتاژ، هزینه های جاری کارخانه، هزینه های حمل و نقل و غیره است.

اما چیزی که واقعاً این اعداد را قابل توجه می کند، مقایسه آنها با سری آیفون 14 است. ما می دانیم که امسال، به جز آیفون 15 پرو مکس، هیچ یک از گوشی های هوشمند دیگر افزایش قیمتی نداشته اند. اما با بررسی هزینه قطعات قبلی، مشخص است که اپل مجبور شده بود حاشیه های خود را کاهش دهد تا این امکان را فراهم کند.

طبق این گزارش، قیمت آیفون ۱۴ ۳۶۴ دلار، آیفون ۱۴ پلاس ۴۰۱ دلار، آیفون ۱۴ پرو ۴۸۴ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس ۴۹۸ دلار است. بنابراین، این بدان معناست که مدل استاندارد آیفون 15 شاهد افزایش هزینه قطعات 16 درصدی بود. آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به ترتیب شاهد افزایش 10 درصدی، 8 درصدی و 12 درصدی بودند. با این حال، در اعداد مطلق، آیفون 15 پرو مکس شاهد بیشترین افزایش معادل 60 دلار است.

در واقع، در مقایسه با افزایش هزینه قطعات، قیمت آیفون 15 پرو مکس جهشی برابر را نشان نداد، زیرا قیمت آن تنها 8 درصد افزایش یافت. علاوه بر این، هیچ یک از مدل‌های دیگر شاهد افزایش قیمت نبودند، که نشان می‌دهد اپل توانسته است هزینه‌ها را از طریق کانال‌های دیگر کاهش دهد تا قیمت‌ها را ثابت نگه دارد.

منبع: اچ تی تک

//