پیش بینی قیمت بیت کوین

آیا قیمت بیت کوین تا سال 2025 به یک میلیون دلار می رسد؟

سال 2022 برای همه ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین بسیار سخت بوده است. در واقع، بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، تقریباً 65 درصد از ارزش بازار خود را در کل سال 2022 از دست داد.

سال 2022 برای همه ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین بسیار سخت بوده است. در واقع، بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، تقریباً 65 درصد از ارزش بازار خود را در کل سال 2022 از دست داد.

سال 2022 برای همه ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین بسیار سخت بوده است. در واقع، بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، تقریباً 65 درصد از ارزش بازار خود را در کل سال 2022 از دست داد. اما پیش بینی ها برای بیت کوین در پایان سال 2023 به چه شکل است؟

1. آیا بیت کوین در سال 2023 دوباره افزایش می یابد؟

در آغاز سال 2023، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین، به زیر سطح 20000 دلار سقوط کرد. اما به دلیل عواملی مانند تشدید بحران بانکی در ایالات متحده، تضعیف شاخص دلار و کاهش تورم توانسته است بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در مسیر رشد بازگرداند. بنابراین، اشتباه نخواهد بود اگر بگوییم که بحران مالی اخیر در ایالات متحده اشتها را برای ارزهای رمزنگاری شده افزایش داده است که از آنها به عنوان جایگزینی برای سیستم بانکداری مرسوم یاد می شود.

یکی از دلایل دیگری که باعث می شود کارشناسان نسبت به بیت کوین خوش بین باشند این است که سال آینده، 2024، سالی برای رویداد نصف شدن بیت کوین است. رویداد نصف کردن بیت کوین هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد که در آن پاداش بیت کوین به استخراج کنندگان آن به نصف کاهش می یابد (پرداخت ماینر به 3.125 BTC کاهش می یابد). این رویداد به طور کلی برای قیمت بیت کوین مثبت تلقی می شود، زیرا نصف شدن به کاهش عرضه کمک می کند. از نظر تاریخی، نصف شدن نشانه بسیار خوبی برای افزایش شتاب در قیمت بیت کوین بوده است.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر نیز دیدگاهی کاملاً خوش بینانه در مورد بیت کوین دارد. بر اساس پیش بینی او قیمت بیت کوین می تواند بالاترین قیمت خود را در نزدیکی 69000 دلار “بازآزمایی” کند.

قیمت بیت کوین افزایش می یابد؟

با این وجود، به نظر می رسد سال 2023 سال خوبی برای طرفداران بیت کوین باشد، که همیشه آن را به عنوان یک “سرمایه گذاری امن” یا “طلای دیجیتال” در نظر می گیرند که می تواند فرصت مناسبی برای پوشش ریسک یا بازدهی جذاب در مواقع بحران به سرمایه گذاران ارائه دهد.

2. آیا بیت کوین در سال 2023 دوباره سقوط می کند؟

مجموعه دیگری از سرمایه گذاران، شرکت ها و مؤسسات بزرگ وجود دارند که دیدگاه مخالف (نزولی) در مورد بیت کوین دارند و قاطعانه معتقدند که بیت کوین ممکن است در آینده نزدیک سقوط کند. سرمایه گذار جهانی کهنه کار، مارک موبیوس، موسس میلیاردر Mobius Capital Partners، پیش از این سقوط بزرگی را در سال 2022 پیش بینی کرده بود و گفت که بیت کوین حتی می تواند تا محدوده 10000 دلار سقوط کند.

به طور مشابه، سرمایه‌گذار دیگر، متیو سیگل، رئیس تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در VanEck، مدیر سرمایه‌گذاری جهانی، پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین به ۱۲۰۰۰ دلار کاهش می‌یابد و دلیل آن قیمت‌های انرژی بالاتر است.

علاوه بر این، پیش‌بینی بانک جهانی استاندارد چارترد در مورد بیت‌کوین بسیار شگفت‌انگیز است. آنها پیش بینی کردند که بیت کوین می تواند در سال 2023 به سطح 5000 دلار سقوط کند.

کارشناسان بر این باورند که افزایش نرخ بهره و سیاست های پولی سخت تر اجازه نخواهند داد که بیت کوین در آینده نزدیک رشد زیادی داشته باشد. در چنین شرایط نااطمینانی، معامله­ گران سرمایه گذاری دردارایی های پرخطری مانند بیت کوین را معقول نمی­دانند.

3. آیا بیت کوین می تواند تا سال 2025 به یک میلیون دلار برسد؟

اخیراً، یکی از بانک‌های چندملیتی پیشرو بریتانیا، استاندارد چارترد، در یکی از آخرین گزارش‌های تحقیقاتی خود با ذکر سودآوری بیشتر برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین، پیش‌بینی خود از قیمت بیت کوین را از 100000 دلار به 120000 دلار تا پایان سال 2024  افزایش داد. بانک MNC پیش بینی کرد که بیت کوین تا پایان سال جاری به 50000 دلار برسد.

کارآفرین چینی-کانادایی بیت کوین و مدیر عامل شرکت کریپتو JAN3، سامسون مو، معتقد است که این ارز دیجیتال در پنج سال آینده به یک میلیون دلار خواهد رسید.

همچنین بالاجی سرینیواسان، سرمایه‌گذار و رئیس سابق فناوری Coinbase، شرط‌بندی کرد که بیت‌کوین می‌تواند تنها در ۹۰ روز به ۱۰ میلیون دلار یا حتی بیشتر برسد.

بیت کوین یک میلیون دلاری

منبع: فوربس

//