قیمت خانه در ترکیه؛ متری هزار دلار

قیمت خانه در ترکیه در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته است. در این مطلب خواهیم دید قیمت خانه در ترکیه و شهرهای مختلف این کشور چقدر شده است.

قیمت خانه در ترکیه در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته است. در این مطلب خواهیم دید قیمت خانه در ترکیه و شهرهای مختلف این کشور چقدر شده است.

تازه‌ترین آماری که از بخش مسکن ترکیه منتشر شده است، نشان می‌دهد قیمت خانه در این کشور در ماه آگوست سال 2023 به طور متوسط 1034 دلار است. قیمت خانه در هشتمین ماه میلادی 5.5 درصد رشد کرده است. در بازه زمانی یک ساله هم قیمت مسکن در ترکیه 90 درصد افزایش پیدا کرده است. در ادامه مطلب نگاهی به قیمت مسکن در شهرهای ترکیه خواهیم انداخت.

قیمت خانه در ترکیه در هشتمین ماه میلادی 2023

همان طور که اشاره کردیم، قیمت خانه در سال‌های اخیر در کشور همسایه ما نیز رشد زیادی داشته است. این موضوع تا حدود زیادی به نرخ تورم بالای این کشور نیز برمی‌گردد. بهای هر متر خانه در ترکیه در ماه آگوست به 27840 لیر رسیده است. با توجه به قیمت دلار، این میزان معادل با متری 1034 دلار است.

نکته مهم در مورد ترکیه این است که این کشور در بازه یک ساله منتهی به ماه آگوست شاهد تورم 59 درصدی بوده و تنها در آن ماه افزایش 9 درصدی قیمت عمومی کالاها و خدمات را تجربه کرده بود. در این ماه افزایش قیمت خانه کمتر از تورم بوده است.

قیمت خانه در شهرهای ترکیه چند؟

در بالا متوسط قیمت هر متر مربع خانه را در کل کشور ترکیه بررسی کردیم. حالا به بررسی قیمت در شهرهای مختلف این کشور می‌رسیم. قیمت هر متر مربع خانه در استانبول به طور متوسط به 41766 لیر رسیده است که معادل با حدود 1552 دلار است. قیمت هر متر خانه در استانبول در یک سال اخیر 77.1 درصد افزایش یافته که کمتر از رشد قیمت متوسط کل کشور است. هر متر مربع خانه در آنکارا نیز به 20932 لیر رسیده که معادل تقریبا 778 دلار است. هر متر خانه در آنکارا در بازه یک ساله دوبرابر شده است. بهای هر متر خانه در ازمیر نیز در همین مدت 90 درصد رشد داشته است. هر متر خانه در ازمیر به طور متوسط 31853 لیر معامله می‌شود که معادل آن در ماه آگوست 1183 دلار است.

//