کشورهای با نرخ تورم پایین

کدام کشورها کمترین نرخ تورم را دارند؟

با وجود تورم فزاینده در سراسر جهان، برخی کشورها توانسته اند نرخ تورم خود را در سطح بسیار پایینی حفظ کنند

با وجود تورم فزاینده در سراسر جهان، برخی کشورها توانسته اند نرخ تورم خود را در سطح بسیار پایینی حفظ کنند

در حالی که جهان با تورم فزاینده و کم سابقه در چند دهه اخیر دست و پنج نرم می کند، در عین حال، برخی کشورها توانسته اند تورم را کاهش دهند. رشد آهسته‌تر، هزینه‌های واردات ارزان‌تر و سیاست ارزی از جمله عواملی هستند که تورم را کاهش می‌دهند. در این مقاله به بررسی کشورهای دارای کمترین نرخ تورم در جهان می پردازیم.

اینفوگرافیک زیر با استفاده از داده های Trading Economics، نرخ تورم را در سطح جهان ترسیم می کند و بر کشورهایی با کمترین سطح تورم تمرکز می کند.

کشورهای با نرخ تورم پایین

کشورهای دارای کمترین نرخ تورم در جهان

بسیاری از پایین ترین نرخ های تورم در سراسر جهان در آسیا از جمله ماکائو، چین، هنگ کنگ و تایوان قرار دارند. در این منطقه، قرنطینه‌های گسترده باعث کاهش رشد و هزینه‌های مصرف‌کننده شد و فشارهای تورمی را کاهش داد. سال گذشته، مصرف کنندگان چینی 2.2 تریلیون دلار در سپرده های بانکی خود طی این محدودیت ها که در اوایل سال جاری برداشته شد، پس انداز کردند.

تورم در این منطقه تحت تأثیر عوامل متعدد دیگری قرار گرفت. در اوایل این همه گیری، کشورهای آسیایی از جمله چین بر خلاف آنچه در آمریکای شمالی و اروپا دیده می شد، کمتر تحت تاثیر افزایش هزینه های مواد غذایی، تورم خدمات و اختلالات زنجیره تامین قرار گرفتند.

در سطح جهانی، یکی از نقاط پرت، سودان جنوبی است. بی ثباتی سیاسی و خشونت باعث کاهش رشد و تورم شده است که در دسامبر به 11.6- درصد رسید. از آنجایی که این کشور با یک بحران انسانی شدید مواجه است، کمترین نرخ تورم را در سراسر جهان دارد.

کشور تولیدکننده نفت عمان نیز با تورم پایین 2.1 درصدی مواجه بوده است. یکی از دلایل این امر این است که ریال عمان به دلار آمریکا متصل است و ارز را ثابت نگه می دارد. تورم در کل دهه گذشته نیز در این کشور ناچیز بوده است.

کشورهای دارای کمترین نرخ تورم در جهان

سوئیس دارای کمترین نرخ تورم در اروپا

در اروپا، سوئیس با 2.8 درصد یا تقریباً یک سوم تورم منطقه یورو، کمترین نرخ تورم را دارد. همچنین پایین ترین نرخ در OECD است. پول قوی این کشور آن را در برابر فشارهای تورمی و قیمت های بالای واردات محافظت کرده است.

سوئیس کمترین تورم در اروپا

صندوق بین المللی پول تخمین می زند که 84 درصد از کشورهای جهان در سال 2023 تورم کمتری نسبت به سال گذشته خواهند داشت.

همچنین رشد ضعیف‌تر چین و اقتصاد جهانی می‌توانند فشارهای تورمی را خنثی کنند.

منبع: ویژوال کپیتالیست

//