صنعت بازی های ویدئویی

بازی های ویدئویی، صنعتی جذاب برای سرمایه گذاری

مطالعات نشان می دهد که بیش از 79 درصد از تمام افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، با بازی های ویدیویی درگیر هستند.

مطالعات نشان می دهد که بیش از 79 درصد از تمام افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، با بازی های ویدیویی درگیر هستند.

از زمانی که علاقه‌مندان شروع به ساخت بازی‌های ویدیویی ساده بر روی اولین سخت‌افزار رایانه‌ای کردند، بازی‌های ویدیویی برای میلیون‌ها نفر جذاب بوده است. در ژوئیه ۲۰۲۱، گزارش شد که دو سوم آمریکایی‌ها بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند.

اما حتی با این تعداد زیاد، ممکن است از اینکه بدانید بازار بازی‌های ویدیویی چقدر بزرگ است و سهام بازی‌های ویدیویی چقدر سودآور است، شوکه شوید.

از سال 2011 تا 2021، بازار بازی های ویدیویی ایالات متحده از 38.6 میلیارد دلار به 85.9 میلیارد دلار افزایش یافت.

بازی Take-Two Interactive (NASDAQ:TTWO) Grand Theft Auto V با رسیدن به درآمد 6 میلیارد دلاری در سال 2018، موفق‌ترین رسانه سرگرمی در تمام دوران است، اما این تنها بازی است که میلیاردها دلار درآمد دارد.

Newzoo نشان می دهد که 79٪ از کل جمعیت آنلاین در جهان با بازی های ویدیویی درگیر هستند.  با این حال، حتی کسانی که بازی نمی کنند می توانند از فرصت های سرمایه گذاری در این صنعت پر رونق بهره مند شوند.

اینفوگرافیک زیر به رشد صنعت بازی و فرصت های مالی مرتبط می پردازد.

سرمایه گذاری در صنعت بازی های ویدیویی

گیمرهای ویدئویی، به تفکیک منطقه

پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی در سال 2022 میزبان 3.2 میلیارد گیمر در سراسر جهان بودند و طبق گفته Newzoo، این تعداد تا سال 2025 به 3.5 میلیارد خواهد رسید.

با این حال، این رشد در مناطق مختلف متفاوت است.

صنعت بازی های ویدویی در سرتاسر جهان

همچنین، به دلیل سهولت دسترسی و موانع کم ورود، بازی های موبایلی محبوب ترین بخش است که تقریباً سه چهارم درآمد را ایجاد می کند.

چشم انداز صنعت بازی های ویدئویی

به طور کلی، با توجه به جمعیت مخاطب گسترده و متنوع، همراه با حداقل موانع ورود و نوآوری سریع، بازار بازی‌های ویدیویی پتانسیل زیادی برای سرمایه‌گذاران در سال‌های آتی دارد و یکی از جذاب ترین زمینه ها برای سرمایه گذاری در حال حاضر است. این کسب و کار در حال رونق است و بسیار سریعتر از آنچه که هر کسی پیش بینی می کرد، رشد می کند.

با این حال، این صنعت هنوز در ابتدای راه خود است. در سال های اخیر این صنعت در بسیاری از پلتفرم ها به ژانرهای زیادی تقسیم شده است و این روند برای مدتی ادامه خواهد داشت. همچنین، فناوری مدل بازاریابی، فروش و توزیع را تغییر داده است و هزینه ورود به بسیاری از زمینه های انتشار بازی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

منبع: seekingalpha

//