اندازه بازار سیگارهای الکترونیکی چقدر است؟

در هفته گذشته خبرهایی منتشر شد که فرانسه دست به ایجاد ممنوعیت برای سیگارهای الکترونیکی یک بار مصرف زده است. بر اساس این خبر، این اقدام دولت فرانسه به دلیل خطراتی است که این محصولات برای محیط زیست و سلامت عمومی دارند. ظاهرا قرار است آلمان، بلژیک و ایرلند نیز چنین اقدامی را در پیش گیرند و طرح مشابهی را به انجام برسانند. در این مطلب نگاهی به درآمد شرکت‌های سازنده سیگارهای الکترونیکی خواهیم انداخت و می‌بینیم چطور در جهان فراگیر شدند.

معرفی سیگارهای الکترونیکی به بازارها

بازار سیگار الکترونیک از سال 2014 گسترش یافت. در این سال، درآمد سیگارهای الکترونیک 7.76 میلیارد دلار بود. از همین سال، بازار سیگارهای الکترونیک در جهان رو به صعود گذاشت و تا سال 2022 به 22.82 میلیارد دلار رسید. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود در صورتی که تقاضا برای آنها ادامه پیدا کند، در سال 2027 ارزش این بازار از 28 میلیارد دلار عبور کند. به طور متوسط این بازار سالانه شاهد رشد 3.44 درصدی بوده است.

میزان درآمد از هر سیگاری چقدر است؟

طبق آمار و ارقام موجود، میزان کسب درآمد از هر سیگاری در سال 2023 حدود 4.24 دلار بوده است. این در حالی است که در سال 2014 این عدد 1.49 دلار بود. با این حساب میزان کسب درآمد از هر سیگاری در طول زمان افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود میزان درآمد کسب شده از هر سیگاری با سیگارهای الکترونیک تا سال 2027 به 4.64 دلار برسد.

جغرافیای بازار سیگارهای الکترونیکی

بزرگترین بازار سیگار الکترونیک در حال حاضر آمریکا است که به ۸ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار می‌رسد. پس از آن بریتانیا بزرگترین بازار سیگارهای الکترونیک را دارد که ارزشش ۳ میلیارد و ۸۸۵ میلیون دلار است. رتبه سوم تا پنجم نیز به ترتیب به کانادا با یک میلیارد و ۳۲۷ میلیون دلار، روسیه با یک میلیارد و ۱۴۹ میلیون دلار و آلمان با یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون دلار است. در زیر جغرافیای بازارهای فروش سیگار الکترونیک نشان داده شده است.

//