چین بزرگترین کاسب بازار تجهیزات ورزشی دنیا

بازار تجهیزات ورزشی دنیا در دست آسیایی‌ها است. کشورهای زیادی به خصوص در شرق و جنوب شرقی قاره کهن اقدام به درآمدزایی از این بازار کرده‌اند. بسیاری از آنها هم در این امر موفق بوده‌ و درآمدزایی خوبی کسب کرده‌اند.

بازار تجهیزات ورزشی دنیا در دست آسیایی‌ها است. کشورهای زیادی به خصوص در شرق و جنوب شرقی قاره کهن اقدام به درآمدزایی از این بازار کرده‌اند. بسیاری از آنها هم در این امر موفق بوده‌ و درآمدزایی خوبی کسب کرده‌اند.

ورزش و کالاهای ورزشی در دنیا به یکی از ابزارهای کسب درآمد تبدیل شده‌اند. در مورد سرمایه گذاری در ورزش نیز این روزها بسیار شنیده می‎شود و کشورهایی مانند عربستان به شدت روی آن متمرکز شده‌اند. در این میان درآمد حاصل از فروش تجهیزات ورزشی هم به اعداد قابل توجهی رسیده است. چین در سال 2022 به بزرگترین کاسب بازار تجهیزات ورزشی دنیا بدل شده است. درآمدزایی چین از این بازار 34.6 میلیارد دلار برآورد شده است. در حالی که رد پای بسیاری از کشورهای آسیایی کوچک مانند ویتنام و فیلیپین، و حتی ترکیه در فهرست پردرآمدترین کشورها از فروش تجهیزات ورزشی دیده می‌شود، جای ایران در این میان خالی است.

صدرنشینان کالاهای ورزشی در جهان

پس از چین، آمریکا بزرگترین درآمد را از بازار تجهیزات ورزشی جهانی در سال قبل به خود اختصاص داده است. ارزش درآمد حاصل از سوی آمریکا 17.4 میلیارد دلار است. در رتبه سوم نیز هند قرار دارد که ارزش درآمد آن از بازار تجهیزات ورزشی دنیا به 15.8 میلیارد دلار می‌رسد. بین رتبه‌های بعدی اختلاف زیادی با رتبه سوم وجود دارد. ژاپن با درآمد 6.6 میلیارد دلاری از بازار تجهیزات ورزشی در رتبه چهارم دنیا قرار دارد. رتبه‌‎های بعدی نیز به ترتیب در اختیار اندونزی، بریتانیا، برزیل، آلمان، کانادا و روسیه است.

فرصت‌شناسی کشورها در بازار تجهیزات ورزشی

جالب اینجاست که ویتنامی‌ها نیز در این زمینه درآمدزایی قابل توجهی دارند. آنها یک میلیارد و 955 میلیون دلار از بازار تجهیزات ورزشی دنیا درآمد کسب می‌کنند. حتی ترکیه هم از این بازار یک میلیارد و 566 میلیون دلار درآمد دارد. مصر، بنگلادش و پاکستان نیز به ترتیب 1.4، 1.4 و یک میلیارد دلار از فروش تجهیزات ورزشی به جهان درآمدزایی می‌کنند.

در نمودار زیر فهرست 15 کشور پردرآمد در فروش کالاها و تجهیزات ورزشی نشان داده شده است.همان طور که دیده می‌شود در این فهرست آسیایی‌های زیادی وجود دارند. از 5 کشور برتر، 4 کشور آسیایی هستند.

//