مس، طلای سرخ، نفت جدید برای اقتصاد جهان

مس، نفت جدید برای اقتصاد جهانی

مس به یکی از عوامل اصلی امنیت اقتصادی تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود به دلیل برنامه‌های انتقال انرژی پاک، تقاضای این فلز معدنی تا سال 2035 دو برابر ‌شود.

مس به یکی از عوامل اصلی امنیت اقتصادی تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود به دلیل برنامه‌های انتقال انرژی پاک، تقاضای این فلز معدنی تا سال 2035 دو برابر ‌شود.

 وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) به طور رسمی مس را به فهرست مواد حیاتی خود اضافه کرد

🔹 این اولین بار است که یک آژانس دولتی ایالات متحده مس را در یکی از فهرست های رسمی “حیاتی” خود قرار می دهد. گرچه این اتفاق پیش از این در اتحادیه اروپا، ژاپن، هند، کانادا و چین نیز رخ داده بود.

نقش حیاتی مس در گذار به انرژی های پاک

🔹با اقدامات قاطع کشورها برای گذار به اقتصاد انرژی پاک، زنجیره‌های تامین مواد حیاتی مورد نیاز برای ایجاد فناوری‌های تولید، انتقال، ذخیره‌سازی و استفاده نهایی از انرژی پاک، از جمله پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

لیست کالاهای حیاتی در یاالات متحده
🔹مس به یکی از عوامل اصلی امنیت اقتصادی تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود به دلیل برنامه‌های انتقال انرژی پاک، تقاضای این فلز معدنی تا سال 2035 دو برابر ‌شود. این امر، سرمایه‌گذاری در صنعت مس را به یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران و صندوق‌های مدیریت ثروت تبدیل کرده است.
🔹به گفته آل چو، مدیر BNY Mellon Natural، ” اگر روند انتقال به انرژی با انتشار خالص کربن صفر را در نظر داشته باشیم، مس نفت جدید است.”
🔹اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالای بانک Saxo نیز گفته است که فلزات صنعتی مانند مس، آلومینیوم و لیتیوم بدون شک از “سرمایه‌گذاری سیاسی عظیم” صورت‌گرفته برای دستیابی به “تحول سبز” سود سرشار خواهند برد.

مس، کالایی حیاتی برای انرژی های پاک

سرمایه گذاری در مس

انتظار می رود تقاضای جهانی مس تا سال 2035 دو برابر شود که نه تنها به دلیل تقاضای سنتی مانند ساخت و ساز و زیرساخت، بلکه با پذیرش فناوری های جدیدی که از گذار به اقتصاد کم کربن حمایت می کند، از جمله وسایل نقلیه الکتریکی، پنل های خورشیدی، و توربین های بادی حمایت می شود.

نقش حیاتی مس در انتقال انرژی

عرضه مس در حال حاضر به دلیل تمرکز جغرافیایی و کاهش کیفیت سنگ معدن با محدودیت مواجه است. این ترکیب احتمالاً باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، اما فرصت‌های نوآوری در فناوری‌های معدن و بازیافت نسل بعدی ایجاد می‌کند که شکاف عرضه و تقاضا را برطرف می‌کند.
از این رو سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با استخراج و فرآوری مس به گزینه ای بسیار جذاب برای سرمایه گذاران دارای دید بلندمدت تبدیل شده است.

//