بزرگترین دشمنان آمریکا کدام کشورها هستند؟

بزرگترین دشمن آمریکا کدام کشور است؟

بزرگترین دشمن آمریکا کدام کشور است؟

آمریکایی ها کدام کشور را بزرگترین دشمن خود می دانند؟ در حالی که نمی‌توانیم دقیقاً به شما بگوییم که مردم در این لحظه به چه چیزی فکر می‌کنند، اما به بررسی برخی نظرسنجی‌ها در سال های اخیر می پردازیم.

اولین نقشه امروز جدیدترین داده های نظرسنجی YouGov را بین 28 ژانویه تا 1 فوریه 2017 نشان می دهد که درست قبل از آخرین رشته آشفتگی ژئوپلیتیکی گرفته شده است.

بزرگترین دشمن آمریکا کدام کشور است

در این نظرسنجی، آمریکایی‌ها بیش از هر کشور دیگری کره شمالی را دشمن می‌دانستند و 57 درصد از پاسخ‌دهندگان، این کشور را «دشمن» می‌دانستند. البته، از آن زمان به بعد، تنش های جدیدی ظاهر شده است، زیرا کره شمالی همچنان با آزمایش های موشکی بیشتر تحت رهبری کیم جونگ اون، فشارهای ایالات متحده را نادیده می گیرد. این احتمالاً به جایگاه آنها نزد شهروندان آمریکایی کمکی نکرده است.

همانطور که ممکن است تصور کنید، به غیر از کره شمالی، بیشتر کشورهایی که به سمت بالای طیف “دشمن” متمایل می شوند در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارند. در اینجا یک نمای نزدیک از آن منطقه آروده ایم:

بزرگترین دشمنان آمریکا

تنها با نگاهی به این منطقه جغرافیایی، ایران با 41 درصد از آمریکایی‌ها که آن را «دشمن» می‌دانند، بیش از همه برجسته است. حداقل تا آنجا که به این نظرسنجی اخیر مربوط می شود، این کشور را دقیقاً پشت سر کره شمالی در فهرست دشمنان قرار می دهد.

پس از ایران در رده بندی، سوریه (32 درصد)، عراق (29 درصد) و افغانستان (23 درصد) قرار دارند.

تغییر دشمنان در طول زمان

یک چیز مسلم است: بزرگترین دشمن آمریکا یک دشمن ثابت نیست. هویت دشمن اصلی آمریکا با تغییر رویدادهای جهانی و تغییر عقاید شهروندان تغییر می کند.

انیمیشن زیر پاسخ یک سوال نظرسنجی کمی متفاوت را نشان می‌دهد، این بار توسط گالوپ، که چندین سال بین سال‌های 2001 تا 2016 پرسیده شد. به طور خاص، از آمریکایی‌ها خواسته شد نام کشوری را که «بزرگ‌ترین دشمن» آنهاست، نام ببرند.

تغییر دشمنان آمریکا در طول زمان

ببینید که چگونه رتبه‌بندی‌ها در طول زمان نوسان می‌کنند، از جمله افت شدید عراق پس از سرنگونی صدام و معلوم شد که این کشور سلاح‌های کشتار جمعی ندارد:

به ویژه، ایران بین سال‌های 2006 تا 2012، زمانی که در هر سال نظرسنجی در رتبه اول «دشمن» قرار داشت، در سال های اخیر به رتبه پایین تری سقوط کرده است.

در دوره های دیگر، کره شمالی (2005، 2016)، عراق (2001، 2005)، روسیه (2015) و چین (2014) در صدر فهرست قرار گرفته اند.

منبع: ویژوال کپیتالیست

//