کدام کشورهای جهان بیشتر در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند؟

بر اساس اطلاعاتی که GWI، شاخص وب جهانی منتشر کرده است، نیجریه‌ای‌ها بیشتر از سایر کشورهای دنیا وقتشان را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند.

بر اساس اطلاعاتی که GWI، شاخص وب جهانی منتشر کرده است، نیجریه‌ای‌ها بیشتر از سایر کشورهای دنیا وقتشان را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند.

شمار استفاده‌کنندگان از رسانه‌های اجتماعی در طول زمان رو به افزایش گذاشته است. در ژانویه سال 2012 تعداد استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی حدود 1.5 میلیارد نفر بود اما در ژانویه سال بعد به 1.7 میلیارد نفر رسید. این تعداد در سال‌های بعد نیز به طور مداوم روند افزایشی خود را ادامه داده است. طبق آخرین بررسی‌ها، در ژانویه سال 2022 تعداد استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی به 4.6 میلیارد نفر رسیده است.

بیشترین کشورهای حاضر در شبکه‌های اجتماعی

بر اساس اطلاعاتی که GWI، شاخص وب جهانی منتشر کرده است، نیجریه‌ای‌ها بیشتر از سایر کشورهای دنیا وقتشان را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند. اتباع این کشور در سال 2021 به طور متوسط روزانه 4 ساعت و 7 دقیقه صرف شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند. پس از آنها، فیلیپینی‌ها با 4 ساعت و 6 دقیقه قرار گرفته‌اند و رتبه سوم هم به هندی‌ها با 2 ساعت و 36 دقیقه تعلق دارد. در این فهرست، چهارمین کشور ایالات متحده است. آمریکایی‌ها روزانه 2 ساعت و 14 دقیقه از وقتشان را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند. در جایگاه پنجم و ششم نیز به ترتیب چین و بریتانیا جای گرفته‌اند. چینی‌ها یک ساعت و 57 دقیقه و بریتانیایی‌ها یک ساعت و 48 دقیقه از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی گذرانده‌اند. آلمانی‌ها نیز با یک ساعت و 29 دقیقه، پس از این کشورها در رتبه هفتم قرار می‌گیرند و ژاپنی‌ها هم با 51 دقیقه در روز هشتمین کشور از نظر استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند.

محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا

محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیا در حال حاضر واتساپ است که 15.7 درصد از کاربران 16 تا 64 سال آن را به عنوان پلتفرم محبوب خود در میان شبکه‌های اجتماعی برگزیده‌اند. اینستاگرام با 14.8 درصد در رتبه دوم قرار دارد و 14.5 درصد از کاربران هم فیسبوک را به عنوان گزینه محبوب خود اعلام کرده‌اند. تلگرام در این فهرست که مربوط به ابتدای سال 2022 است، رتبه نهم را دارد.

//