پیش بینی تحلیلگران UBS از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

پیش بینی نامتعارف بانک UBS از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

استراتژیست‌های بانک سرمایه‌گذاری UBS پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در سال آینده نرخ‌های بهره را 2.75 واحد درصد کاهش خواهد داد، تقریباً چهار برابر بیشتر از انتظار فعلی بازارها.

استراتژیست‌های بانک سرمایه‌گذاری UBS پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در سال آینده نرخ‌های بهره را 2.75 واحد درصد کاهش خواهد داد، تقریباً چهار برابر بیشتر از انتظار فعلی بازارها.

استراتژیست های بانک سرمایه گذاری UBS انتظار کاهش بسیار عمیق تر نرخ بهره فدرال رزرو نسبت به پیش بینی فعلی بازارها را دارند.

آن ها 2.75 واحد درصد کاهش در نرخ بهره فدرال رزرو را از ماه مارس پیش بینی می کنند، چرا که انتظار دارند ایالات متحده در سه ماهه دوم به سمت رکود حرکت کند.

آرند کاپتین و بانو باوجا پیش بینی کردند که کاهش مداوم تورم به بانک مرکزی امکان می دهد تا از ماه مارس سیاست تسهیلی را آغاز کند. چرا که تورم به سرعت در حال عادی شدن است و تا زمانی که به ماه مارس برسیم، فدرال رزرو به نرخ های واقعی بسیار بالا نگاه خواهد کرد.

استراتژیست ها انتظار دارند تا پایان سال 2024 نرخ پایه صندوق های فدرال بین 2.5 تا 2.75 درصد کاهش یابد و نرخ پایانی آن تا اوایل سال 2025 به 1.25 درصد برسد. دیدگاه آنها مبتنی بر این انتظار است که اقتصاد ایالات متحده تا فصل دوم 2024 به سمت رکود خواهد رفت.

در مقابل، بازارها انتظار دارند فدرال رزرو از ماه جولای شروع به کاهش نرخ نماید و در کل سال 2024 تنها 0.75 واحد درصد از نرخ سیاستی خود بکاهد.

انتظار بازارها در خصوص زمان و میزان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

تحلیلگران UBS برای دفاع از پیش‌بینی‌های خود به چرخه‌های انبساطی در سه دهه گذشته اشاره می‌کنند که در آن بانک‌های مرکزی گروه 10، به استثنای ژاپن، به طور متوسط نرخ‌ها را ​​3.2 واحد درصد در یک دوره 15 ماهه کاهش داده اند.

سایر پیش بینی ها از کاهش نرخ بهره فد

بانک های وال استریت در مورد چشم انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو اختلاف نظر دارند. مورگان استنلی کاهش عمیق را پیش‌بینی می‌کند، در حالی که گلدمن ساکس، شروع دیرتر و  کاهش کمتر را پیش بینی می کند.

پیش بینی UBS از نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

UBS همچنین دیدگاهی خارج از اجماع در مورد منطقه یورو دارد و پیش‌بینی می‌کند که این منطقه می توانداز رکود فرار کند، که به بانک مرکزی اروپا اجازه می‌دهد تا سیاست‌های انبساطی را به تعویق بیندازد.

تحلیلگران UBS انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا چرخه کاهشی خود را پس از فدرال رزرو – از ژوئن – آغاز کند و تنها 0.75 واحد درصد کاهش دهد. از سوی دیگر، بازارهای مالی انتظار کاهش 1 واحد درصد را دارند که از ماه آوریل شروع می شود.

منبع: بلومبرگ

//