سود خریداران خودروهای وارداتی

سود خریداران خودروهای وارداتی چقدر بوده است؟

نخستین خودروهای وارداتی پس از 5 سال تحویل خریداران شده است. اما آیا سود حاصل از فروش این خودروها به اندازه کافی جذاب بوده است؟

نخستین خودروهای وارداتی پس از 5 سال تحویل خریداران شده است. اما آیا سود حاصل از فروش این خودروها به اندازه کافی جذاب بوده است؟

خودروهای وارداتی سایپا در دو تیپ مختلف چانگان CS35 اولین محصولاتی بودند که بعد از ممنوعیت پنج‌ساله واردات خودرو، توانستند وارد کشور شوند.

چانگان CS۳۵ تیپ ۲ و تیپ ۳ خودروهایی هستند که به بخشی از متقاضیان خودروهای وارداتی تحویل داده شده اند.

نگاهی به پلتفرم‌های ثبت آگهی نشان می‌دهد بسیاری از چانگان‌های وارداتی اکنون وارد بازار شده‌اند و از طریق این پلتفرم‌ها خرید و فروش می‌شوند. بررسی قیمت خودروهای مذکور در آگهی های اینترنتی حاکی از سود حدود 14 درصدی خریدارن این خودروهای وارداتی است.

خودورهای چانگان CS35 تیپ 2 به قیمت یک میلیارد و 143 میلیون تومان تحویل خریداران گردیده است که اکنون در بازار 1 میلیارد و 300 میلیون معامله می شوند. این به معنای سود 157 میلیونی برای خریداران این خودروها است.

همچنین خودروهای چانگان CS35 تیپ 3 نیز که به قیمت حدود 1 میلیارد و 274 میلیون به دست خریداران رسیده بود، اکنون به قیمت 1 میلیارد و 450 میلیون در بازار دادوستد می شوند که بیانگر سود حدود 176 میلیونی برای خریداران این خودروها است.

جدول زیر، میزان و درصد سود حاصله را برای خریداران خودروهای وارداتی نشان می دهد.

سود خریداران خودروهای وارداتی

باید به این نکته توجه کرد که بسیاری از خریداران خودرو در تعجیل برای شناسایی سود حاصل از فروش خودروی خود، در بازار راکد کنونی، ناچار به فروش خودروهای خود با قیمت پایین تر شده اند.

به طوری که قیمت این خودروها در بازار در یک ماه گذشته بین 20 تا 27 درصد افت کرده است.

در روزها و هفته های آینده، گروه دیگری از خودورهای وارداتی تحویل مشتریان خود خواهد شد و این امر موجب کاهش بیشتر قیمت ها در بازار شده است.

این در حالی است که در صورت تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودروهای کارکرده از سوی بانک مرکزی و تحقق این امر، می توان به افت بیشتر قیمت خودروها در بازار امیدوار بود.

//