اقتصاد جشن هالووین

سهم جشن هالووین از اقتصاد جهان

تخمین زده می شود که مجموع هزینه‌های هالووین در ایالات متحده سال 2023 از تولید ناخالص داخلی کشورهایی مانند نامیبیا بالاتر باشد.

تخمین زده می شود که مجموع هزینه‌های هالووین در ایالات متحده سال 2023 از تولید ناخالص داخلی کشورهایی مانند نامیبیا بالاتر باشد.

هر سال، محله‌های سرتاسر جهان مملو از جادوگران کوچک، ارواح کوچک و کدو تنبل‌های جیبی می‌شوند که به امید دریافت آب‌نبات به درهای آراسته‌شده با تار عنکبوت می‌کوبند.

ریشه‌های جشن هالووین به بیش از 2000 سال قبل برمی‌گردد، به جشنواره باستانی سلتیک Samhain، در ایرلند کنونی، زیرا آن ها شب 31 اکتبر را به‌عنوان مرز بین پایان برداشت محصول و آغاز زمستان تاریک تعیین کردند.

جشن هالووین در کشورها

اما، این روزها هیچ کشوری مانند ایالات متحده آمریکا هالووین را دوست ندارد. در سال 2023، بیش از هفت نفر از هر 10 فرد مورد بررسی در ایالات متحده گفتند که هالووین را جشن می گیرند.

در واقع، امسال 73 درصد از آمریکایی‌ها تعطیلات هالووین جشن می‌گیرند که 4 درصد نسبت به سال 2022 و حدود 15 درصد نسبت به سال 2020 رشد داشته است.

جشن هالووین در آمریکا

در مقایسه با 56 درصد از بریتانیایی ها و 45 درصد از کانادایی ها که طبق گزارش ها در جشن هالووین شرکت می کنند، ایالات متحده از این نظر برتر است.

هزینه جشن هالووین در آمریکا

اگرچه بسیاری از کشورها عید هالو را برگزار می کنند، اما هیچ کس مانند آمریکایی ها برای ترسیدن خرج نمی کند. فدراسیون ملی خرده‌فروشی که ده‌ها سال است در مورد هزینه‌ها و مشارکت در جشن هالووین تحقیق می‌کند، تخمین می‌زند که مجموع هزینه‌های هالووین در ایالات متحده به رکورد ۱۲.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ می رسد.

هزینه جشن هالووین در آمریکا

هزینه‌های هالووین در ایالات متحده در سال 2023 در مقایسه با سال 2021، حدود دو میلیارد دلار افزایش یافته است. با این حال، میانگین هزینه برای هر نفر در مقایسه با سال قبل هشت دلار افزایش یافته است.

هزینه جشن هالووین در آمریکا

از فانوس‌های وحشتناک و لوازم اسکلت گرفته تا آرایش صورت و خوراکی‌های خنک کننده، اقلام مختلفی وجود دارد که معمولاً در طول فصل هالووین توسط مصرف‌کنندگان خریداری می‌شود.انتظار می‌رود که بخش عمده‌ای از هزینه‌ها صرف لباس‌ها (4.1 میلیارد دلار)، تزئینات (3.9 میلیارد دلار) و البته آب نبات (3.6 میلیارد دلار) شود. پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که جیره‌بندی شکر به پایان رسید، دادن آب نبات هالووین در ایالات متحده محبوبیت زیادی پیدا کرد.

جشن هالووین در آمریکا

منبع: چارتر

//