انتظار می رود هزینه های تعطیلات در طول هفته شکرگزاری و جمعه سیاه به بالاترین حد خود پس از کرونا برسد.
نظرسنجی جمعه سیاه-دوشنبه سایبری 2023″ که توسط دیلویت انجام شده است، به بررسی رفتار خریداران بین روز شکرگزاری (جمعه سیاه) و دوشنبه سایبری می پردازد. این نظرسنجی از 1200 مصرف کننده بین 19 تا 25 اکتبر انجام شده است.
این نظرسنجی نشان می دهد که سال 2023 با وجود افزایش تورم و بحران هزینه های زندگی، شاهد افزایش قابل توجهی در مخارج مصرف کننده خواهد بود.
بر اساس نظرسنجی دیلویت، مصرف کنندگان قصد دارند به طور متوسط 567 دلار در طول جمعه سیاه- دوشنبه سایبری (BFCM) (پنجشنبه، 23 نوامبر تا دوشنبه، 27 نوامبر) خرج کنند که 13 درصد بیشتر از سال گذشته است.
از هر 10 نفر، 8 نفر در طول هفته قصد خرید دارند که نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.
انتظار می رود که نسل Y (اصطلاحی که برای توصیف متولدین بین سال های 1981 تا 1996 که اکنون بین 27 تا 42 سال سن دارند استفاده می شود) سهم قابل توجهی از هزینه ها را در جمعه سیاه (43%) انجام دهند. بیش از دو سوم (68٪) این افراد قصد دارند برای خود هدیه بخرند.
اکنون مشارکت در سطح قبل از همه گیری است. 80 درصد از مصرف کنندگان قصد دارند در هفته شکرگزاری خرید کنند، با هزینه پیش بینی شده 567 دلار، که 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
برخی از مصرف کنندگان رویدادهای BFCM را به عنوان سنت تعطیلات می بینند و بیش از نیمی (57٪) از خریداران قصد دارند تا حد امکان از معاملات در این دوره استفاده کنند. چهار نفر از هر 10 نفر قصد دارند تمام خریدهای تعطیلات خود را در بازه زمانی جمعه سیاه – دوشنبه سایبری تکمیل کنند.
روزهای اوج مصرف جمعه و دوشنبه خواهد بود که به ترتیب 65 و 58 درصد از خریداران شرکت می کنند.
حتی تقریباً دو سوم (63٪) خریداران می گویند که ممکن است در حین کار وسوسه شوند که خرید خود را انجام دهند.
فرصت های جدید برای فروشندگان
کرونا عادات خرید را برای همیشه تغییر داده است، و افزایش خرید اینترنتی ناشی از همه گیری همچنان ادامه دارد. 61 درصد از خریداران می گویند که خرید اینترنتی را به بازدید از فروشگاه ترجیح می دهند.
علیرغم اینکه مصرف کنندگان خریدهای اینترنتی جمعه سیاه خود را افزایش می دهند، خریداران جوان تر احتمالاً برای این معاملات در خانه صف می کشند. این تغییر می تواند فرصتی را برای خرده فروشان فراهم کند که به دنبال جذب نسل جدیدی از مصرف کنندگان هستند.
خریدهای اینترنتی جمعه سیاه همچنان در حال رشد است: خریداران انتظار دارند در این جمعه سیاه 169 دلار آنلاین خرج کنند که در مقابل 121 دلار در سال 2019 بیش از 9 درصد افزایش دارد.
این تغییر شیوه خرید در دوره جمعه سیاه-دوشنبه سایبری پیامدهای گسترده ای برای فروشگاه های آنلاین و ارسال کنندگان دارد. افزایش خریدهای آنلاین و فروشگاهی به این معنی است که فصل شلوغی برای ارائه دهندگان لجستیک خواهد بود.
همراهی با این روندها برای صاحبان مشاغلی که می خواهند افزایش تقاضا را مدیریت کنند و در عین حال مشتریان خود را درک کنند و تحویل به موقع را تضمین کنند بسیار مهم است.
خردهفروشانی که تغییر ترجیحات مصرفکننده را درک میکنند، میتوانند خود را با نیازهای خریداران هماهنگ کنند و بیشترین استفاده را از فروش های جمعه سیاه داشته باشند.
منبع: دیلویت
ارسال پاسخ