بایدن انتخابات سال آینده را به جمهوریخواهان می‌بازد؟

آبان ماه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود. برنده این انتخابات کار سختی در پیش دارد. یک سوال مهم این است که آیا بایدن انتخابات را به جمهوریخواهان می‌بازد؟

آبان ماه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود. برنده این انتخابات کار سختی در پیش دارد. یک سوال مهم این است که آیا بایدن انتخابات را به جمهوریخواهان می‌بازد؟

سال آینده قرار است انتخابات آمریکا برگزار شود و احتمالا رقابت سختی در این انتخابات جریان داشته باشد. در حال حاضر، شرایط ایالات متحده به گونه‌ای است که انتخاب دوباره جو بایدن راحت به نظر نمی‌رسد. به تازگی فایننشیال تایمز یک نظرسنجی منتشر کرده است که بر اساس آن اکثر مخاطبان معتقدند وضعیت مالی آنها در دوره بایدن بدتر شده است.

وضعیت مالی بدتر جمهوریخواهان در دوره بایدن

بر اساس این نظرسنجی تنها 14 درصد از کل افراد نمونه معتقدند وضعیت مالی بهتری در دوره بایدن پیدا کرده اند، در حالی که 55 درصد معتقدند وضعیتشان بدتر شده است. 31 درصد هم تغییری در وضعیتشان نمی‌بینند. نگاه دموکراتها و جمهوریخواهان در این زمینه متفاوت است. در میان دموکراتهای نمونه، 24 درصد معتقدند وضعیت مالیشان بهتر شده، 31 درصد معتقدند وضعیتشان بدتر شده و 46 درصد هم تغییری نمی‌بینند. اما 82 درصد جمهوریخواهان نمونه می گویند وضعیت مالی بدتری در دوره بایدن پیدا کرده اند. در حالی که تنها 4 درصد آنها معتقدند وضعیت مالی بهتری در دوره بایدن دارند.

با این حال، شاید بتوان شرایط حهانی را عامل بدتر شدن وضعیت مالی آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر دانست. شیوع کرونا، جنگ اوکراین و روسیه و بالا رفتن تورم همگی در این وضعیت نقش داشته‌اند. به همین دلیل هم فایننشیال تایمز در پرسش دیگری به این موضوع پرداخت که از نظر مخاطبین سیاست‌های اقتصادی بایدن چطور بوده است؟

نگاه نامساعد آمریکایی‌ها به سیاست‌های اقتصادی بایدن

در این بخش نیز از نمونه 1004 نفری، 26 درصد معتقد بودند که سیاست‌های اقتصادی بایدن دست کم تا حدودی به اقتصاد ایالات متحده کمک کرده است. این در حالی است که 48 درصد معتقد بودند این سیاست‌ها وضعیت اقتصاد را بدتر کرده و به آن آسیب زده است. حدود 84 درصد جمهوریخواهان معتقدند سیاست‌های اقتصادی بایدن برای اقتصاد این کشور آسیب‌زا بوده و تنها 3 درصد آنان معتقدند چنین سیاست‎هایی برای آمریکا مفید بوده است. نسبت موافقان سیاست‌های اقتصادی بایدن در میان دموکرات‌ها به 50 درصد و مخالفان آن به 16 درصد می‌رسد. همان طور که مشخص است بین طرفداران دو جزب اختلاف عقیده بزرگی وجود دارد.

در نهایت نیز عملکرد بایدن از دید این نمونه آماری مورد بررسی قرار گرفته است.

مردود شدن عملکرد بایدن از دید نظرسنجی فایننشیال تایمز

در این نظرسنجی، 59 درصد مخاطبان دست کم تا حدودی با بایدن مخالفند و از وی ناراضی هستند. این نسیت برای جمهوریخواهان 93 درصد و برای دموکرات‌ها 27 درصد است. به نظر می‌رسد بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کار دشواری در پیش داشته باشد. طبق این نظرسنجی، رضایت از او در میان جمهوریخواهان بسیار اندک است و برای جلب بیشتر آرای دموکرات‌ها نیز به کارهای افزون‌تری نیاز دارد.

//