افزایش ثروت ترامپ

افزایش نیم میلیارد دلاری ثروت ترامپ از زمان خروج او از کاخ سفید

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص رئیس جمهور سابق از سال 2021 به 3.1 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص رئیس جمهور سابق از سال 2021 به 3.1 میلیارد دلار رسیده است.

ثروت ترامپ از زمان خروج او از کاخ سفید 500 میلیون دلار افزایش یافته است.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص رئیس جمهور سابق از سال 2021 به 3.1 میلیارد دلار رسیده است.

با توجه به اینکه رئیس جمهور سابق در نیویورک محاکمه می شود و متهم به افزایش میلیاردها دلار ثروت در زول بیش از یک دهه است، این سؤال که دونالد ترامپ چقدر دارایی دارد، مانند همیشه مطرح است.

پاسخ ممکن است تعجب آور باشد: بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی ترامپ 3.1 میلیارد دلار است که نسبت به 2.6 میلیارد دلار در سال 2021 در حدود 500 میلیون دلار افزایش یافته است.

او روز دوشنبه یک روز دعوی را در دادگاه گذراند و در مورد چگونگی ارزش گذاری دارایی هایش بحث کرد. دعوای کلاهبرداری مدنی، که توسط دادستان کل نیویورک، لتیتیا جیمز مطرح شد، می‌تواند منجر به صدها میلیون دلار جریمه و از دست دادن برخی از نمادین‌ترین اموال او شود.

ارزش دارایی های دونالد ترامپ به این دلیل رشد خیره کننده داشته است که املاک او در مواجهه با بازار تیره املاک و مستغلات انعطاف پذیر بوده اند.

نقل مکان او به فلوریدا پس از ترک کاخ سفید همزمان با رونق در ایالت بود که باعث تقویت مالی دو تا از شناخته‌شده‌ترین املاک او – Mar-a-Lago در پالم بیچ و استراحتگاه Doral در میامی – شد، در حالی که ارزش زمین‌های گلف او نیز از سال 2019 بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

ترامپ پس از فروش هتل خود در واشنگتن و بازپرداخت وام‌هایش، بیشتر از هر زمان دیگری در دهه گذشته پول نقد داشته است.

افزایش ثروت ترامپ

پسر او، اریک ترامپ، معاون اجرایی سازمان ترامپ، در مصاحبه ای گفت: «شرکت ما هرگز قوی تر و بهتر از امروز نبوده است. ما بیشترین پول نقد و کمترین بدهی را داریم. ما در یک نقطه فوق العاده هستیم.»

برآورد ثروت ترامپ

شاخص ثروت بلومبرگ از سال 2015 بر اساس افشای اخلاقی مورد نیاز برای نامزدهای ریاست جمهوری، پرونده های عمومی مرتبط با املاک و مستغلات کلیدی و گزارش کارکنان، ثروت خالص ترامپ را محاسبه می کند. هزاران صفحه از گزارش های مالی که جزئیات عملکرد دارایی‌های او را نشان می‌دهند که در طول دادگاه در دسترس قرار گرفته‌اند، نگاه عمیق‌تری به ثروت او ارائه کرده‌اند.

برآورد ثروت ترامپ

بیانیه وضعیت مالی رئیس جمهور سابق در سال 2021، که به عنوان بخشی از شکایت ارائه شد، دارایی خالص او را 4.5 میلیارد دلار عنوان کرده است، اما برآورد بلومبرگ همواره کمتر از ارقام خوداظهاری ترامپ بوده است. گرچه بلومبرگ ارزش برخی از املاک ترامپ را بالاتر از آنچه ایالت نیویورک ادعا می کند، اندازه گیری کرد.

منبع: بلومبرگ

//