زبان انگلیسی یا زبان محلی؛ کدام برای مهاجران مهم تر است؟

در حالی که انگلیسی یک مهارت مفید برای افزایش شانس یافتن شغل در بسیاری از کشورهاست، اما تسلط بر زبان رسمی محلی مسلماً مهم تر است.

در حالی که انگلیسی یک مهارت مفید برای افزایش شانس یافتن شغل در بسیاری از کشورهاست، اما تسلط بر زبان رسمی محلی مسلماً مهم تر است.

برای مهاجرانی که به کشوری در اروپا مهاجرت می کنند، در حالی که انگلیسی مهم است، تسلط بر زبان رسمی محلی نیز برای ورود موفقیت آمیز به بازار کار و تجربه یکپارچگی اجتماعی بسیار مهم است. این گزاره بر اساس  داده های چشم انداز مهارت های OECD 2023 استخراج شده است.

نمودار زیر به درصد فرصت های شغلی نوشته شده به زبان/زبان های رسمی منتخبی از کشورهای اروپایی و درصد آگهی های منتشر شده به زبان انگلیسی در سال 2022 نگاه می کند. این بر اساس این نظریه است که آگهی های نوشته شده به یک زبان به طور ضمنی نیاز به دانستن آن زبان دارند، حتی اگر این الزام در ارسال به صراحت بیان نشده باشد.

تسلط به زبان محلی شرط یافتن شغل در اروپا

در حالی که انگلیسی یک مهارت مفید برای افزایش شانس یافتن شغل در بسیاری از کشورها است (از جمله کشورهایی که انگلیسی زبان رسمی نیست)، این داده ها نشان می دهد که تسلط بر زبان رسمی محلی مسلماً مهم تر است.

در واقع، 82 درصد از آگهی‌های شغلی در اتحادیه اروپا به زبان رسمی محلی کشوری که در آن منتشر می‌شود، نوشته می‌شود، در مقابل حدود 14 درصد از آگهی‌های شغلی که به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند.

در برخی کشورها جویندگان کار به ویژه بدون زبان محلی محدود خواهند بود. به عنوان مثال، در فرانسه، تقریباً 98 درصد از مشاغل خالی به زبان فرانسوی نوشته شده است، در حالی که تنها 1.66 درصد از توضیحات به زبان انگلیسی است. در آلمان، تقریباً 96 درصد پست‌ها به زبان آلمانی هستند در حالی که فقط 3.38 درصد از انگلیسی استفاده می‌کنند.

در اینجا ذکر این نکته مهم است که در حالی که این داده ها نشان می دهد که چگونه زبان رسمی محلی به طور کلی یک پیش نیاز است، در بسیاری از موارد، دانش انگلیسی همچنان به عنوان زبان دوم مورد نیاز است.

این مورد توسط مطالعه دیگری که توسط گزارش OECD ذکر شده است، تأیید می شود، که نشان می دهد دانش انگلیسی ششمین مهارت مورد نیاز است که به صراحت در مشاغل آنلاین در کشورهای اروپایی در سال 2021 ذکر شده است، پس از ظرفیت سازگاری با تغییرات، کار در تیم ها، استفاده از کامپیوتر؛ اصول کار تیمی؛ و تسلط به مایکروسافت آفیس.

 

منبع: استاتیستا

//