پیش بینی قیمت بیت کوین

پیش بینی بیت کوین 120 هزار دلاری در سال 2024

استاندارد چارترد پیش بینی خود از قیمت بیت کوین در سال آتی را افزایش داده و به بیش از چهار برابر قیمت فعلی یعنی 120 هزار دلار رسانده است

استاندارد چارترد پیش بینی خود از قیمت بیت کوین در سال آتی را افزایش داده و به بیش از چهار برابر قیمت فعلی یعنی 120 هزار دلار رسانده است

استاندارد چارترد پیش بینی خود از قیمت بیت کوین در سال آتی را افزایش داده و هدف جدید در پایان سال 2024 را 120000 دلار اعلام کرده است، تقریباً چهار برابر قیمت فعلی.

دلیل این بازنگری رو به بالا، کاهش فروش ماینرها معرفی شده است.

پیش بینی قیمت بیت کوینجف کندریک در Standard Chartered روز دوشنبه نوشت: «افزایش سودآوری ماینرها به ازای هر بیت کوین استخراج شده به این معنی است که آنها می توانند در عین حفظ جریان نقدی، با کاهش عرضه خالص بیت کوین و بالا بردن قیمت بیت کوین، توکن کمتری بفروشند.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین فرآیندی پرمصرف است که در آن ماینرها از رایانه های قدرتمند برای اعتبارسنجی داده های تراکنش در بلاک چین بیت کوین استفاده می کنند و توکن را به عنوان پاداش دریافت می کنند.

آنها با فروش بیت کوین در بازار سود می برند. هنگامی که قیمت بیت کوین بالاتر است، ماینرها می توانند هزینه های فروش بیت کوین کمتر را پوشش دهند و انتظار قیمت های بالاتر را در آینده حفظ کنند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

پیش بینی های جسورانه قیمت بیت کوین چیز جدیدی نیست. یکی از صعودی ترین ها مربوط به کتی وود از Ark Investment Management است که پیش بینی خود مبنی بر اینکه بیت کوین تا سال 2030 تا نوامبر به 1 میلیون دلار خواهد رسید، دو برابر کرده است.

استاندارد چارترد در ماه آوریل پیش بینی کرد که بیت کوین می تواند تا پایان سال آینده به 100000 دلار در هر سکه برسد. اکنون آنها می گویند که این تأثیر سود بیشتر ماینرها بر کاهش عرضه بیت کوین در بازار را دست کم می گیرد و انتظار دارند که قیمت تا پایان سال جاری به 50000 دلار برسد و در سال 2024 به 120000 دلار برسد.

عامل دیگر فشار بر عرضه، یک “نصف شدن” در سال 2024 است، یک رویداد از پیش برنامه ریزی شده که عرضه پاداش بیت کوین برای ماینرها را از حدود 900 در روز به حدود 450 کاهش می دهد. اتفاقی که هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد و تعداد کل بیت کوین را زیر سقف 21 میلیون نگه می دارد.

منبع: استانداردچارترد

 

//