Remote work illustration. (Knut/Adobe Stock) 23remotework

بهترین کشورها برای دورکاری کدامند؟

کشورهای اروپایی بهترین شرایط را برای دورکاری دارند و ده مکان اول را به خود اختصاص داده‌اند. کانادا اولین کشور غیر اروپایی است که در جایگاه چهاردهم قرار دارد

کشورهای اروپایی بهترین شرایط را برای دورکاری دارند و ده مکان اول را به خود اختصاص داده‌اند. کانادا اولین کشور غیر اروپایی است که در جایگاه چهاردهم قرار دارد

تحلیلگران از داده های نیمه اول سال برای رتبه بندی 108 کشور بر اساس سطح ایمنی سایبری، ایمنی اقتصادی، زیرساخت های دیجیتال و فیزیکی و امنیت اجتماعی استفاده کردند تا بهترین کشورهای جهان برای دورکاری را شناسایی کنند.

کشورهای اروپایی در صدر جدول

بر اساس شاخص The Global Remote Work Index 2023 که توسط NordLayer ارائه‌دهنده امنیت سایبری تجاری منتشر می شود، دانمارک بهترین کشور جهان برای کارگران از راه دور است. علیرغم هزینه بالای زندگی و اینترنت گران، این کشور کوچک شمال اروپا برتری قابل توجهی در زمینه هایی مانند جامعیت اجتماعی، کیفیت اینترنت، امنیت اجتماعی، دولت الکترونیک و مراقبت های بهداشتی دارد.

هلند و آلمان نیز امتیازات بالایی کسب کرده اند و به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند. آلمان به ویژه به دلیل اقدامات قانونی خود در مورد ایمنی سایبری مورد ستایش قرار می گیرد و در سطح جهانی برای این شاخص در صدر قرار دارد.

همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد، کشورهای اروپایی امسال در رتبه‌بندی GRWI عملکرد خوبی داشته‌اند و ده مکان اول را به خود اختصاص داده‌اند. کانادا اولین کشور غیر اروپایی است که این روند را پشت سر گذاشته و در جایگاه چهاردهم قرار دارد و پس از آن ایالات متحده در رتبه شانزدهم قرار دارد.

بهترین کشورها برای دورکاری

NordLayer خاطرنشان می کند که کشورهایی که رتبه اول را دارند معمولاً برای زندگی در آنها گران تر هستند و پرتغال به دلیل ارائه “بهترین ارزش برای پول” با موقعیت بالای خود در لیست (رتبه 6) و به طور همزمان هزینه پایین زندگی برجسته است. رتبه 56). این امر باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم کشور شده است، زیرا افزایش مهاجران باعث افزایش قیمت ها در سطح محلی، به ویژه از نظر مسکن شده است.

برترین ها در آسیا

چندین کشور در آسیا به دلیل پیشرو بودن از نظر زیرساخت دیجیتال و فیزیکی برجسته هستند: سنگاپور، کره جنوبی و امارات. در همین حال، ژاپن (10) و کره جنوبی (12) نیز از نظر امنیت اجتماعی عملکرد خوبی دارند.

منبع: استاتیستا

 

//