پرسرعت‌ترین اینترنت در جهان متعلق به کجاست؟

پرسرعت‌ترین اینترنت در جهان متعلق به کدام کشورها است؟

پرسرعت‌ترین اینترنت در جهان متعلق به کدام کشورها است؟

اینترنت در سال‌های اخیر به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده و دنیا را به هم متصل کرده است. ضریب نفوذ اینترنت در میان کشورهای مختلف افزایش یافته و این نفوذ در درون کشورها نیز بیشتر شده است. در سال‌های اخیر همزمان با افزایش ضریب نفوذ اینترنت، سرعت اینترنت نیز به شدت رشد کرده است. با این حال، این سرعت در همه جای دنیا یکسان نیست. سرعت اینترنت در برخی کشورها به شدت بالا رفته است. در این مطلب نگاهی به پرسرعت‌ترین اینترنت در کشورهای جهان می‌اندازیم.

پرسرعت‌ترین اینترنت در جهان

تایوان بالاترین سرعت را در میان کشورهای جهان دارد. میانگین سرعت دانلود در این کشور در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۵۳.۵ مگابایت در ثانیه است. رتبه دوم پرسرعت‌ترین اینترنت در جهان متعلق به فرانسه است. میانگین سرعت دانلود در این کشور ۱۵۲.۵ مگابایت در ثانیه است. رتبه سوم پرسرعت‌ترین اینترنت در دنیا هم به کشور هلند می‌رسد. میانگین سرعت دانلود در این کشور ۱۴۲.۵ مگابایت در هر ثانیه است.

رتبه چهارم تا هشتم پرسرعت‌ترین اینترنت در کشورهای دنیا

رتبه چهارم پرسرعت‌ترین اینترنت در کشورهای دنیا به اسلواکی می‌رسد. میانگین سرعت دانلود در این کشور به ۱۳۸ مگابایت در ثانیه است. رتبه پنجم نیز متعلق به ایالات متحده آمریکا است. میانگین سرعت دانلود در این کشور حدود ۱۳۶.۵ مگابایت در هر ثانیه است. کشور بعد کانادا است که رتبه ششم را دارد و سرعت آن ۱۳۶ مگابایت در هر ثانیه است. کشوری که رتبه هفتم را دارد، اسپانیا است که میانگین سرعت دانلود آن در هر ثانیه ۱۳۳.۶ مگابایت در هر ثانیه است. در نهایت، ژاپن رتبه هشتم را دارد که سرعت دانلود آن در هر ثانیه به طور متوسط ۱۲۴.۷ مگابایت است.

در نمودار زیر، پرسرعت‌ترین اینترنت در کشورهای جهان را مشاهده می‌کنید.

 

//