مصرف برق استخراج بیت کوین

مصرف برق بزرگترین استخراج کنندگان بیت کوین در جهان

بزرگترین استخراج کنندگان بیت کوین در جهان برق خود را از کجا تامین می‌کنند؟

بزرگترین استخراج کنندگان بیت کوین در جهان برق خود را از کجا تامین می‌کنند؟

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین سالانه حدود 348 تراوات ساعت برق مصرف می‌کنند و با توجه به اینکه جهان به طور فزاینده‌ای به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر می‌رود، برخی این سوال را مطرح می‌کنند: بزرگترین استخراج کنندگان بیت کوین در جهان برق خود را از کجا تامین می‌کنند؟

مصرف برق بیت کوین در جهان

93.8 درصد برق مصرفی برای استخراج بیت کوین، توسط 10 کشور اول استخراج کننده مصرف می شود و ایالات متحده، چین و قزاقستان سه کشور برتر در صدر لیست هستند.

مصرف برق بزرگترین استخراج کنندگان بیت کوین در جهان

چین که قبلا بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین در جهان بود، تا 75 درصد از کل مصرف جهانی را داشت، اما سرکوب در تابستان 2021 باعث شد که سهم آنها در عرض چند ماه به صفر برسد.

بسیاری از استخراج کنندگان چینی به دلیل برق ارزان قیمت، مقررات آسان، و جو سیاسی «باثبات» به قزاقستان نقل مکان کردند، در حالی که دیگران ایالات متحده را انتخاب کردند. اکنون که گرد و غبار فروکش کرده است، استخراج غیرقانونی در چین متداول شده است.

نقش انرژی های تجدیدپذیر در استخراج بیت کوین

در بین کشورها، ایالات متحده، چین و قزاقستان هر کدام به ترتیب 22.5 درصد، 30.2 درصد و 11.3 درصد از برق مصرفی برای استخراج را از انرژی های تجدیدپذیر تامین می کنند. این در حالی است که انرژی های تجدیدپذیر 30 درصد از تولید برق جهان را در سال 2022 (بدون احتساب هسته ای) تشکیل می دادند.

مصرف برق بزرگترین استخراج کنندگان بیت کوین در جهان

سهم ضعیف قزاقستان از منابع تجدیدپذیر به دلیل وابستگی شدید آنها به زغال سنگ (60٪) است که همچنین صادرات عمده این کشور آسیای مرکزی است. در عین حال، زغال‌سنگ مقدار مشابهی از برق در چین (61 درصد) را تامین می‌کند، اما سهم کلی انرژی‌های تجدیدپذیر آن‌ها به دلیل گسترش شدید انرژی بادی و خورشیدی بیشتر است.

با این حال، با توجه به تغییرات اقلیمی که باعث فشار به سمت انرژی های تجدیدپذیر می شود، بسیاری از ماینرهای بیت کوین با دقت بیشتری به منبع برق خود نگاه می کنند. به همین دلیل است که کانادا از کمتر از یک درصد شبکه در سال 2019 به شش و نیم درصد در پایان سال 2021 رسیده است.

اما با توجه به اینکه کشورهای برتر تجدیدپذیر مانند ایسلند، پاراگوئه و نروژ روی هم تنها میزبان کمی بیش از یک درصد از شبکه جهانی بودند، هنوز فضای زیادی برای رشد باقی مانده است.

منبع: ویژوال کپیتالیست

//