قصد عربستان برای ساخت سالانه 155 هزار خودروی برقی

عربستان سعودی قرار است با همکاری شرکتی آمریکایی به نام لوسید موتورز اقدام به ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی کند. این کارخانه در شهر جده افتتاح می‌شود.

عربستان سعودی قرار است با همکاری شرکتی آمریکایی به نام لوسید موتورز اقدام به ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی کند. این کارخانه در شهر جده افتتاح می‌شود.

خودروهای الکتریکی در دنیای امروز بیش از پیش مطرح شده‌اند. تغییر اقلیم و گرم شدن کره زمین در کنار مسایل مربوط به انرژی، باعث شده تا پیدا کردن جایگزینی برای خودروهای بنزینی بیش از پیش مورد توجه افراد جوامع مختلف قرار گیرد. به تازگی خبر می‌رسد عربستان نیز قصد دارد وارد تولید خودروهای برقی شود. شرکتی به نام لوسید موتورز چنین خبری را اعلام کرده است.

لوسید موتورز چیست؟

لوسید موتورز یکی از شرکت‌های خودروسازی است که دست به طراحی و تولید خودروهای الکتریکی مجلل می‌زند. یکی از اهداف این شرکت آن است که تجربه رانندگی کردن را تغییر دهد. این شرکت در سال 2007 از سوی نایب رئیس سابق شرکت تسلا، برتراند تسه تاسیس شد. بعد از چند سال، این شرکت در سال 2018 اعلام کرد که گفتگوهایی با صندوق سرمایه گذاری عمومی که تحت مالکیت عربستان قرار دارد، صورت داده است. این صندوق همان صندوق معروفی است که در ورزش هم سرمایه گذاری کرده و رونالدو و سایر ستاره‌ها را برای باشگاه‌های این کشور خریده است. طبق این گفتگوها این شرکت حاضر شد یک میلیارد دلار از آن صندوق دریافت کند. این سرمایه گذاری در سال 2019 تمام و کمال صورت گرفت.

ورود عربستان به تولید خودروی الکتریکی

عربستان سعودی قصد دارد در قالب چشم‌انداز 2030 خود کارهای زیادی کرده و اقتصاد خود را متنوع کند. این کار باعث می‌شود این کشور تنها به نفت وابسته نباشد. در کنار پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای که این کشور دارد، یکی تولید خودروهای الکتریکی است. حالا لوسید موتورز رسما اعلام کرده است که اولین تاسیسات ساخت خودروی الکتریکی را در این کشور می‌سازد. این تاسیسات در شهر جده قرار خواهد داشت. طبق اعلان شرکت لوسید متورز، در فاز اول قرار است این تاسیسات 5 هزار خودروی لوسید را در سال مونتاژ کنند. در آینده نیز با تکمیل این تاسیسات، انتظار می‌رود سالانه 155 هزار خودروی برقی در این منطقه تولید شود.

//