بزرگترین تولیدکنندگان طلای جهان
rough gold, gold mine with rare golden stone

بزرگترین تولیدکنندگان طلای جهان

حدود یک سوم از تولید طلای جهان در سال 2022 در سه کشور چین، روسیه و استرالیا انجام گرفته است.

حدود یک سوم از تولید طلای جهان در سال 2022 در سه کشور چین، روسیه و استرالیا انجام گرفته است.

اگرچه استخراج و تولید طلا هزاران سال است که وجود داشته است، تخمین زده می شود که تقریباً 86 درصد از کل طلای سطح زمین تنها در 200 سال گذشته استخراج شده است.

با استفاده از تکنیک‌های معادن مدرن که تولید در مقیاس بزرگ را ممکن می‌سازد، تولید جهانی طلا از دهه 1800 به‌طور تصاعدی رشد کرده است.

اینفوگرافیک زیر از داده‌های « Our World in Data» استفاده می‌کند تا تولید جهانی طلا را به تفکیک کشورها از سال 1820 تا 2022 به تصویر بکشد، و نشان می‌دهد که چگونه استخراج طلا در طول زمان به طور فزاینده‌ای فراگیر شده است.

تولید جهانی طلا

تاریخچه مختصری از استخراج طلا

شناخته شده ترین هجوم برای استخراج طلا در تاریخ مدرن در کالیفرنیا در سال 1848 رخ داد، زمانی که جیمز مارشال طلا را در دره ساکرامنتو کشف کرد. با انتشار اخبار، هزاران مهاجر در جستجوی طلا به کالیفرنیا سرازیر شدند و تا سال 1855، معدنچیان حدود 2 میلیارد دلار طلا استخراج کردند.

ایالات متحده، استرالیا و روسیه تا دهه 1890 سه تولیدکننده بزرگ طلا بودند. سپس، آفریقای جنوبی به لطف اکتشاف عظیم در حوضه ویتواترزند، که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین میدان های طلای جهان شناخته می شود، سکان هدایت را در دست گرفت.

تولید سالانه طلای آفریقای جنوبی در سال 1970 با 1002 تن به اوج خود رسید که بیشترین میزان طلای تولید شده توسط هر کشور در یک سال است.

با افزایش قیمت طلا از دهه 1980، تولید جهانی طلا به طور فزاینده ای گسترش یافته است. تا سال 2007، چین بزرگترین کشور تولید کننده طلا در جهان بود و امروزه مقدار قابل توجهی طلا در بیش از 40 کشور استخراج می شود.

بزرگترین تولیدکنندگان طلا در سال 2022

حدود 31 درصد از تولید طلای جهان در سال 2022 در سه کشور چین، روسیه و استرالیا بوده که هر کدام بیش از 300 تن از این فلز گرانبها را تولید می کنند.

کشورهای آمریکای شمالی، کانادا، ایالات متحده و مکزیک شش تولیدکننده برتر طلا هستند که مجموعاً 16 درصد از کل طلای جهانی را تشکیل می دهند. ایالت نوادا به تنهایی 72 درصد از تولید ایالات متحده را به خود اختصاص داده است و میزبان بزرگترین مجتمع معدن طلای جهان (شامل شش معدن) متعلق به معادن طلای نوادا است.

در همین حال، آفریقای جنوبی 110 تن طلا در سال 2022 تولید کرد که در مقایسه با تولید 430 تنی خود در سال 2000، 74 درصد کاهش داشت. این کاهش نتیجه تعطیلی معادن، بدهی های در حال سررسید و درگیری ها بوده است.

بزرگترین تولیدکنندگان طلای جهان

چشم انداز تولید جهانی طلا

قیمت طلا در حدود 1900 تا 2000 دلار در هر اونس نزدیک به بالاترین سطح تاریخ است. برای شرکت‌های معدنی، قیمت‌های بالاتر طلا می‌تواند به معنای سود بیشتر در هر اونس باشد، البته اگر هزینه‌ها تحت تأثیر قرار نگیرد.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، انتظار می رود تولید طلای استخراج شده در سال 2023 افزایش یابد و می تواند از رکورد ثبت شده در سال 2018 (3300 تن) فراتر رود که در نتیجه توسعه پروژه های موجود در آمریکای شمالی رهبری می شود. در صورت ادامه افزایش قیمت طلا، احتمال شکستن رکوردی جدید در تولید وجود خواهد داشت.

منبع: ویژوال کپیتالیست

//