http://www.autogaleria.hu -

جنگ در خاورمیانه با بازار خودرو چه کرد؟

در روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار داخلی با افزایش روبرو شده است. البته این افزایش کمتر از نرخ رشد دلار بوده است. با هم نگاهی به بازار خودرو در این روزها و پس از تحولات اخیر می اندازیم.

در روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار داخلی با افزایش روبرو شده است. البته این افزایش کمتر از نرخ رشد دلار بوده است. با هم نگاهی به بازار خودرو در این روزها و پس از تحولات اخیر می اندازیم.

جنگ اخیر در مناطق اشغالی تنها منحصر به آن مناطق و درگیری‌های نظامی نمانده است. پیامد این درگیری‌ها به اقتصاد و بازارهای دارایی نیز کشیده شده است. در ایران، در روزهای اخیر قیمت دلار در بازار از 50 هزار تومان به 53600 تومان هم رسید اما بعد در اواخر دیروز به 50 هزار تومان بازگشت. با این همه، در روزهای اخیر و پس از تحولات جدید در منطقه، دلار حدود 6 درصد رشد داشته است. البته این رشد قیمت‌ها منحصر به دلار نمانده و در دارایی‌های دیگر نیز نمود داشته است. یکی از این گزینه‌ها بازار خودرو بوده است.

افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار

در روزهای اخیر، قیمت 206 تیپ 2 در بازار 5 میلیون تومان افزایش داشت و به 470 میلیون تومان رسید. قیمت تیبا صندوق‌دار هم با 5 میلیون تومان افزایش به 335 میلیون تومان رسید. به این ترتیب، قیمت تیبا 1.5 درصد و قیمت 206 تیپ 2 تقریبا 1.1 درصد رشد داشته است.

قیمت خودروهای چینی چقدر تغییر کرد؟

قیمت خودروهای خارجی و چینی نیز این روزها در بازار افزایش یافته است. بهای خودروی هایما اس8 با افزایش 20 میلیون تومانی در بازار، دیروز به یک میلیارد و 810 میلیون تومان رسید. قیمت لیفان ایکس 7 نیز ثابت باقی ماند. قیمت ام وی ام ایکس 22 نیز با 5 میلیون تومان افزایش به 800 میلیون تومان رسید. به این ترتیب، قیمت لیفان این روزها ثابت مانده اما قیمت دو خودروی چینی دیگر مورد بحث در اینجا، حدود 0.6 درصد رشد داشته است.

قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا می‌کند؟

همان طور که دیدیم قیمت خودرو در این روزها در بازار بالا رفته است. با این حال، به نظر می‌رسد در صورت فروکش کردن بحران قیمت خودرو نیز افت کند. البته اگر بحران چشمگیر باشد، قیمت خودرو در بازار داخلی می‌تواند بیش از این نیز افزایش پیدا کند. در حال حاضر برخی خودروهای داخلی تا ۵ میلیون تومان رشد قیمت داشته‌اند اما باید منتظر ماند و دید آیا این بحران به زودی رفع می‌شود و محدود می‌ماند یا خیر. فعلا به نظر نمی‌رسد بحران چندان چشمگیر شود.

//