کشف بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان در آمریکا

زمین شناسان معدنی را در یک آتشفشان عظیم باستانی در امتداد مرز نوادا-اورگان در ایالات متحده کشف کرده اند که به عقیده آنها می تواند بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان باشد.

زمین شناسان معدنی را در یک آتشفشان عظیم باستانی در امتداد مرز نوادا-اورگان در ایالات متحده کشف کرده اند که به عقیده آنها می تواند بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان باشد.

زمین شناسان معدنی را در یک آتشفشان عظیم باستانی در امتداد مرز نوادا-اورگان در آمریکا کشف کرده اند که به عقیده آنها می تواند بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان باشد.

اعتقاد بر این است که این آتشفشان حدود 19 میلیون سال پیش تشکیل شده است و آخرین فوران آن 16 میلیون سال پیش بوده است.

ذخایر لیتیوم این منطقه بین 20 تا 40 میلیون تن متریک تخمین زده می شود که تقریباً دو برابر رکورد کنونی حدود 23 میلیون متریک تنی است که در تابستان در زیر یک نمکزار بولیوی پیدا شده است.

همچنین با این اکتشاف، ذخایر کلی لیتیوم آمریکا را که قبلاً 1 میلیون تن تخمین زده می‌شد، بسیار افزایش خواهد یافت.

کشف بزرگتیرن معدن لیتیوم

آثار اقتصادی کشف معدن جدید لیتیوم

انوک بورست زمین شناس بلژیکی گفت که اگر این تخمین درست باشد، فراوانی بیش از حد ناگهانی لیتیوم آمریکایی – فلزی که سازندگان خودروهای برقی به دنبال آن هستند – می تواند تأثیرات جهانی داشته باشد.

داده‌ها نشان می‌دهند که حدود یک میلیون تن لیتیوم برای تامین تقاضای جهانی تا سال 2040 مورد نیاز خواهد بود که هشت برابر افزایش تولید جهانی در سال 2022 است.

تاثیر بر صنعت خودرو

همچنین این اکتشاف می تواند تأثیر زیادی بر صنعت خودروهای الکتریکی داشته باشد. همچنین می تواند اهمیت لیتیوم را در سطح جهانی از نظر قیمت، امنیت عرضه و ژئوپلتیک تغییر دهد.

بر اساس داده های پایگاه داده Comtrade سازمان ملل، چین به عنوان بزرگترین خودروساز جهان بیشترین واردات باتری UUS را در سال گذشته به خود اختصاص داده است که ارزش تجاری کل آن 9.3 میلیارد دلار بوده است. همچنین کره جنوبی و ژاپن تولیدکنندگان بزرگ باتری های لیتیومی هستند و در سال 2022 به ترتیب ارزش 1.3 دلار و 1.0 میلیارد دلار صادرات باتری به ایالات متحده انجام داده اند.

ارزش کل واردات باتری های لیتیوم یونی از سال 2020 تقریباً سه برابر شده و در سال گذشته به 13.9 میلیارد دلار رسیده است.

تاثیر بر خودروهای برقی

آثار زیست محیطی استخراج لیتیوم

در حالی که کشف بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان در آمریکا می تواند خبر خوبی برای اقتصاد ایالات متحده باشد، اما برای قبایل بومی آمریکا که ادعا می کنند این سرزمین مقدس است، مشکل ساز خواهد بود.

در حالی که لیتیوم در انتقال به انرژی پاک بسیار مهم است، استخراج طلای سفید می تواند منجر به آسیب های زیست محیطی طولانی مدت شود.

در فرآیند استخراج لیتیوم از آب زیادی استفاده می شود، یعنی بیش از 500000 لیتر در هر تن لیتیوم.

همچنین استخراج لیتیوم به خاک آسیب می رساند و باعث آلودگی هوا می شود.

آثار زیست محیطی

منبع: نیویورک پست

//