دانشجویان خارجی در آمریکا

تعداد دانشجویان ایرانی در آمریکا

سهم دانشجویان خارجی در مؤسسات آموزش عالی ایالات متحده به طور پیوسته افزایش یافته است و از 1.5٪ از کل دانشجویان این کشور در دهه 1960 به 5.5٪ در اوایل دهه 2020 رسیده است.

سهم دانشجویان خارجی در مؤسسات آموزش عالی ایالات متحده به طور پیوسته افزایش یافته است و از 1.5٪ از کل دانشجویان این کشور در دهه 1960 به 5.5٪ در اوایل دهه 2020 رسیده است.

دانشجویان خارجی در آمریکا متعلق به چه کشورهایی هستند؟

سهم دانشجویان خارجی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آمریکا به طور پیوسته افزایش یافته است و از 1.5٪ از کل دانشجویان این کشور در دهه 1960 به 5.5٪ در اوایل دهه 2020 رسیده است.

تصویر زیر که با استفاده از داده های سال 2022 از مبادله بین المللی آموزش (IIE) رسم شده است، نشان می دهد که این دانش آموزان از کجا آمده اند.

دانشجویان ایرانی در آمریکا

ایالات متحده همواره دانشجویانی را که به دنبال تحصیل با کیفیت در بسیاری از دانشگاه های سطح جهانی و فرصت های موجود در بازار کار این کشور هستند، جذب کرده است.

پس از کاهش در سال های اخیر به دلیل محدودیت های COVID-19، تعدا دانشجویان خارجی در موسسات آمریکایی در سال 2022 افزایش 3.8 درصدی را ثبت کرد.

در سال 2022، نزدیک به یک میلیون دانشجوی خارجی در کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده تحصیل می‌کردند.

دانشجویان آسیایی 75 درصد از این تعداد را تشکیل می‌دهند و چینی‌ها (30 درصد) و هندی‌ها (21 درصد) بیش از نیمی از این تعداد را به خود اختصاص می‌دهند. اقیانوسیه کشور مبدأ با کمترین دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در ایالات متحده است که تنها 0.6٪ از کل را تشکیل می دهد.

در سال 2022، بیش از 9300 دانشجوی ایرانی در آمریکا مشغول به تحصیل بوده اند که این امر، ایرانیان را به یکی از متقاضیان اصلی تحصیل در آمریکا تبدیل می کند.

در بین کشورهای منطقه، عربستان سعودی با 18 هزار نفر بیشترین تعداد ارسال دانشجو به آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارش Open Doors، در سال 2022 برای اولین بار در یک دهه، تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی (41٪) بیشتر از دانشجویان کارشناسی (36٪) در ایالات متحده تحصیل می کردند.

پذیرش دانشجوی خارجی، تجارت میلیارد دلاری

دانشجویان خارجی همچنان در اولویت بخش آموزش عالی ایالات متحده هستند و در سال 2022 حدود 32 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک کردند.

با کاهش جمعیت در ثبت نام آموزش عالی داخلی ایالات متحده، بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها به صورت استراتژیک بر دانشجویان خارجی تمرکز کرده اند.

منبع: ViaualCapitalist

//