پیش بینی قیمت نفت در سال 2024

پیش بینی قیمت نفت در سال آینده

 اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده، پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام برنت برای فصل چهارم 2023 را افزایش داده است.

 اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده، پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام برنت برای فصل چهارم 2023 را افزایش داده است.

به دنبال تمدید کاهش تولید داوطلبانه  یک میلیون بشکه‌ای عربستان سعودی تا پایان سال 2023 و نیز کاهش ذخایر نفت خام تجاری ایالات‌متحده در ماه اوت به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر 2022، قیمت نفت برنت تا 94 دلار افزایش یافت. گرچه با توجه به شواهدی از تشدید بحران بخش املاک در چین، مجدداً با کاهش نسبی روبه‌رو شد.

اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده، پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام برنت برای فصل چهارم 2023 را به 93 دلار در هر بشکه افزایش داده است. اما پیش‌بینی می‌کند قیمت‌ها در سال آینده تحت تأثیر کند شدن رشد تقاضای نفت، رشد تولید نفت غیر اوپک و پایان کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی کاهش یابد و قیمت‌ها در سال 2024 به‌طور متوسط 88 دلار در هر بشکه باشد.

پیش بینی قیمت نفت

با این حال، پتانسیل ادامه کاهش تولید داوطلبانه، ریسک صعودی را برای قیمت نفت ایجاد می‌کند.

بازار نفت همچنان در تنگنا قرار دارد و آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند عرضه جهانی در سال جاری با کمبود مواجه خواهد شد، چرا که برخی از کشورها در حال تلاش برای جبران ذخایر پایین هستند. منابع بالقوه نوسان قیمت نفت خام در افق پیش‌بینی عبارتنداز: چشم‌انداز نامشخص عرضه روسیه و عربستان سعودی و اوپک پلاس، و همچنین سرعت بهبود چین و تقاضای نفت.

پیش بینی قیمت نفت

تولید جهانی نفت این چشم انداز کوتاه مدت انرژی (STEO) بیانیه 5 سپتامبر عربستان را برای ادامه کاهش داوطلبانه تولید نفت خام خود به میزان 1 میلیون بشکه در روز (b/d) تا پایان سال جاری در بر می گیرد.

پیش از این، کاهش داوطلبانه در پایان سپتامبر به پایان می رسید. ذخایر جهانی نفت در پیش بینی ما در سه ماهه چهارم سال 2023 (چهارم ماهه 23) بر اساس تمدید این کاهش تولید، 0.2 میلیون بشکه در روز کاهش می یابد.

پیش بینی عرضه و تقاضای نفت

انتظار می رود که قیمت نفت خام برنت به طور متوسط 93 دلار در هر بشکه در سه ماهه چهارم سال 23 باشد که از 86 دلار در هر بشکه در ماه اوت افزایش یافته است. کاهش ذخایر جهانی نفت در ماه‌های آینده از قیمت برنت در این پیش‌بینی حمایت می‌کند. قیمت تا نیمه دوم سال 2024 به طور متوسط به 87 دلار در هر بشکه کاهش می یابد زیرا انتظار می رود ذخایر جهانی نفت در این دوره افزایش یابد.

منبع: اداره اطلاعات انرژی آمریکا

//