خلاصه بازارها در ۱۷ مهر ۱۴۰۲

بازارها امروز هفدهم مهر ماه نیز شاهد نوسان زیادی بودند. امروز هم مهمترین عامل تاثیرگذار روی بازارها جنگ در سرزمین‌های اشغالی و ارزیابی پیامدهای آن بود. دلار امروز هم مسیر افزایشی طی کرد و وارد کانال ۵۳ هزار تومانی شد. سکه نیز با افزایش چشمگیری مواجه شد. شاخص کل بازار سهام بالاخره سبز رنگ شد اما شاخص هم وزن قرمزپوش باقی ماند. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

نگاهی به بازار دلار در ۱۷ مهر ۱۴۰۲

دلار امروز صبح کانال ۵۲ هزار تومانی را هم پشت سر گذاشت و تا نیمه کانال ۵۳ هزار تومانی بالا رفت. مهمترین علت افزایش قیمت دلار هم وقایع روزهای اخیر و احتمال گسترش جنگ در خاورمیانه بود. دلار فردایی امروز کار خود را از ۵۳ هزار تومان آغاز کرد و تا نیمه کانال ۵۳ هزار تومانی صعود کرد. با این حال از اواخر روز قیمت دلار افت کرد و به کانال ۵۲ هزار تومانی بازگشت. دلار در قیمت ۵۲۹۰۰ تومان بسته شد. به این ترتیب، دلار نسبت به آغاز بازار ۱۰۰ تومان کاهش داشته است.

کوتاه از بازار سکه هفدهم مهر ۱۴۰۲

سکه بورسی امروز رشد چشمگیری داشت و بار دیگر امروز هم صف خرید شد. با وجود خرید قابل توجه امروز سکه بورسی، اختلاف میان قیمت سکه بورسی و بازار همچنان باقی ماند اما کمتر از دیروز شد. سکه رفاه در ۱۷ مهر ماه با افزایش ۴.۵۵ درصدی روبرو شد و قیمت پایانی آن به ۳۰ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی در بازار نیز حدود ۳۱ میلیون تومان است. به این ترتیب، قیمت سکه بورسی ۲.۲۵ درصد پایین‌تر از بازار است. معاملات سکه رفاه امروز با قفل صف خرید و عدم عرضه روبرو بود و خریداران حقیقی معادل ۴۸۶۳ قطعه تمام سکه خریدند.

کوتاه از بازار سهام ۱۷ مهر ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام 4328 واحد افزایش یافت و به آستانه دو میلیون و ۵ هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز ۲۲۷۳ واحد افت کرد. شاخص هم وزن به این ترتیب به ۶۸۰ هزار و ۹۶۸ واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۰.۳۳ درصد کاهش یافت و شاخص کل ۰.۲۲ درصد بالا رفت. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی افت داشتند اما شرکت‌های بزرگ به طور کلی صعود کردند.

در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول ۴۵۲.۸ میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، ۸۸.۹ میلیارد تومان نیز به صندوق‌های سهامی وارد شد.

ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و ۴.۹۹ هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۲ شاهد ورود پول 241.6 میلیارد تومانی بودند.

//