خلاصه بازارها در 10 مهر 1402

بازارها امروز دهم مهر ماه نوسان چندانی نداشتند. دلار رشد اندکی داشت و سکه بورسی هم به همین صورت امروز را گذراند. بازار سهام هم امروز را منفی شروع کرد اما مثبت به پایان برد. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

نگاهی به بازار دلار در ۱۰ مهر ۱۴۰۲

دلار امروز در نیمه کانال 49 هزار تومانی باقی ماند. دلار فردایی امروز کار خود را از 49730 تومان شروع کرد و در 49640 تومان به کار خود خاتمه داد. با این حال، دلار نسبت به دیروز حدود 100 تومان رشد داشت. در مجموع هنوز نشانه ای از رشد نرخ ارز وجود ندارد.

کوتاه از بازار سکه دهم مهر ۱۴۰۲

سکه بورسی امروز کمی افزایش قیمت داشت. سکه رفاه در ۱۰ مهر ماه رشد 0.26 درصدی را تجربه کرد و به قیمت 26 میلیون و 833 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه امامی در بازار 27 میلیون و 35 هزار تومان است. به این ترتیب، هم سکه بورسی کمی پایین‌تر از بازار معامله می‌شود. معاملات سکه رفاه امروز چندان زیاد نبود و خریداران حقیقی معادل 557 قطعه سکه خریدند.

کوتاه از بازار سهام ۱۰ مهر ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام 373 واحد رشد کرد و در دو میلیون و 67 هزار واحد باقی ماند. این در حالی بود که ابتدای بازار یا افت شروع شده بود. از سوی دیگر، شاخص هم وزن عملکرد بهتری داشت و ۲۲۹۱ واحد افزایش پیدا کرد. به عبارت دیگر شاخص هم وزن ۰.۳ درصد امروز رشد داشت. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی عملکرد بهتری از شرکت‌های بزرگ‌ داشته‌اند.

با این حال بازار امروز شاهد خروج پول 13.2 میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، 8.5 میلیارد تومان نیز از صندوق‌های سهامی خارج شد.
ارزش معاملات هم تعریف چندانی نداشت و 5.6 هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۲ شاهد ورود پول 316.4 میلیارد تومانی بودند.

//