خلاصه بازارها در 25 مهر 1402

بازارها امروز بیست و پنجم مهر ماه نشانه‌هایی از صعود مجدد داشتند. دلار در بازار آزاد رو به افزایش قیمت گذاشت و به کانال 51 هزار تومانی نزدیک شد. قیمت سکه نیز با افزایش مواجه شد. در این میان بورس هم صعودی بود. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در 25 مهر ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم و شرایط بازار را بررسی می‌کنیم.

نگاهی به بازار دلار در 25 مهر ۱۴۰۲

دلار که یکی دو روز را در کانال 50 هزار تومانی سپری کرده بود، امروز صبح نیز تا 50200 تومان پایین رفت. اما عمر این کاهش اندک بود و پیش از ظهر شروع به افزایش قیمت کرد. در حال حاضر دلار فردایی حدود 51 هزار تومان قیمت دارد. به نظر می رسد خبرهایی مانند تلاش‌های نمایندگان آمریکا برای تحریم ایران روی این قیمت تاثیر گذاشته باشد.

کوتاه از بازار سکه بیست و پنجم مهر ۱۴۰۲

سکه بورسی امروز افزایش قیمت داشت و قیمت پایانی آن 1.24 درصد افزایش یافت. البته قیمت معاملاتی سکه رفاه به بیش از 2.2 درصد هم رسید. رشد قیمت امروز سکه بورسی ناشی از افزایش بهای دلار و کمتر بودن آن نسبت به قیمت سکه بازار بود. با این حساب، بهای پایانی سکه رفاه در بازار امروز به 28 میلیون و 559 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه در بازار 28 میلیون و 801 هزار تومان است. به این ترتیب همچنان قیمت سکه بورسی پایینتر از قیمت سکه در بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل 1217 قطعه تمام سکه رفاه خریدند.

کوتاه از بازار سهام 25 مهر ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام  حدود 13096 واحد افزایش یافت و به دو میلیون و 31 هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز 3160 واحد افزایش یافت. به این ترتیب شاخص هم وزن امروز به حدود 689 هزار و 941 واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز 0.46 درصد رشد کرد و شاخص کل نیز 0.65 درصد بالا رفت. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی از شرکت‌های بزرگ بورسی کمتر رشد داشتند.
در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول 144.9 میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، 19.4 میلیارد تومان نیز از صندوق‌های سهامی خارج شد.
ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و 5.5 هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز 25 مهر ۱۴۰۲ شاهد ورود پول 60.3 میلیارد تومانی بودند.

//