خلاصه بازارها در 23 مهر 1402

بازارهای سرمایه گذاری در 23 مهر 1402 چه وضعیتی داشتند؟ در این مطلب به خلاصه وقایع بازارهای امروز می‌پردازیم.

بازارهای سرمایه گذاری در 23 مهر 1402 چه وضعیتی داشتند؟ در این مطلب به خلاصه وقایع بازارهای امروز می‌پردازیم.

بازارها امروز بیست و سوم مهر ماه واکنش متفاوتی داشتند. دلار در بازار اندکی نزولی بود و به کانال 50 هزار تومانی بازگشت. قیمت طلا نیز امروز با افت قیمت مواجه شد. این در حالی است که بورس مثبت بود. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در 23 مهر ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

نگاهی به بازار دلار در 23 مهر ۱۴۰۲

دلار دیشب کارش را در 51 هزار تومان به پایان برد اما امروز به کانال 50 هزار تومانی وارد شد. امروز دلار 150 تومان کاهش داشت و به 50 هزار و 850 تومان رسید. این موضوع تا حدودی نشان دهنده آن است که انتظارات نسبت به تنش‌های روزهای اخیر خاورمیانه کاهش یافته است.

کوتاه از بازار سکه بیست و سوم مهر ۱۴۰۲

سکه بورسی امروز ابتدا با شدت فروش روبرو شد و قیمت آن کاهش یافت. اما در ادامه خریدارانی وارد بازار شدند و از شدت افت قیمت کاسته شد. افت امروز قیمت سکه بورسی که ناشی از افت دلار، بالا بودن قیمت سکه بورسی نسبت به بازار و انتظارات اخیر بود، بهای سکه رفاه را به 28 میلیون و 776 هزار تومان رساند. این در حالی است که قیمت سکه در بازار 28 میلیون و 690 هزار تومان است. به این ترتیب قیمت سکه بورسی به قیمت سکه در بازار نزدیک شده است. در واقع، قیمت سکه بازار و سکه بورسی به هم نزدیک شده، هرچند قیمت سکه بازار هنوز کمی پایین‌تر است.
سکه رفاه در 23 مهر ماه با افت 0.91 درصدی روبرو شد. خریداران حقیقی امروز معادل 1363 قطعه تمام سکه از رفاه خریدند. در روزهای اخیر هرچند معاملات سکه اندک نیست اما نسبت به روزهای پیش نیز کاهش یافته است.

کوتاه از بازار سهام 23 مهر ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام 478 واحد افزایش یافت و به مرز دو میلیون و دو هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن 1315 واحد افت کرد. به این ترتیب شاخص هم وزن به حدود 678 هزار و 702 واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز 0.19 درصد کاهش یافت و شاخص کل نیز 0.02 درصد بالا رفت. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی از شرکت‌های بزرگ بورسی عملکرد بدتری داشتند.
در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول 496.2 میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، 41.9 میلیارد تومان نیز وارد صندوق‌های سهامی شد.
ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و 5.3 هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز 23 مهر ۱۴۰۲ شاهد ورود پول 103.2 میلیارد تومانی بودند.

//