خلاصه بازارها در ۲۲ مهر ۱۴۰۲

بازارها امروز بیست و دوم مهر ماه بازدهی متفاوتی را تجربه کردند. دلار در بازار نزولی بود اما طلا با اهرم رشد قیمت جهانی بالا رفت. بورس هم روز خوبی را پشت سر نگذاشت. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲ می‌اندازیم.

نگاهی به بازار دلار در ۲۲ مهر ۱۴۰۲

دلار امروز در کانال ۵۱ هزار تومانی در رفت و برگشت بود. دلار کار خود را از نیمه کانال ۵۱ هزار تومانی شروع کرد اما در مواقعی به کمتر از ۵۱ هزار تومان هم رسید. در پایان امروز قیمت دلار به ۵۱ هزار تومان افت کرد که ۴۵۰ تومان کمتر از ابتدای روز بود.

کوتاه از بازار سکه بیست و دوم مهر ۱۴۰۲

سکه بورسی امروز ابتدا با استقبال روبرو شد و قیمت آن افزایش یافت. اما در ادامه و با افت قیمت دلار، قیمت معاملاتی از قیمت پایینی کمتر شد. رشد امروز قیمت سکه بورسی را می‌توان ناشی از رشد قیمت اونس در روز گذشته دانست. معاملات سکه بورسی البته نسبتا قابل توجه بود.

سکه رفاه در ۲۲ مهر ماه با رشد ۱.۶ درصدی روبرو شد و قیمت پایانی آن به ۲۹ میلیون و ۴۱ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه امامی در بازار حدود ۲۸ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان است. به این ترتیب، قیمت سکه بورسی بالاتر از بازار است. خریداران حقیقی امروز معادل ۱۶۴۹ قطعه تمام سکه از رفاه خریدند.

کوتاه از بازار سهام ۲۲ مهر ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام ۱۸۲۵۰ واحد کاهش یافت و به آستانه دو میلیون و هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز ۱۰۴۰۰ واحد افت کرد. شاخص هم وزن به این ترتیب به ۶۸۰ هزار و ۱۵ واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۱.۵ درصد کاهش یافت و شاخص کل نیز ۰.۹ درصد افت کرد. این موضوع نشان می‌دهد که امروز شرکت‌های کوچک‌تر بورسی به طور کلی از شرکت‌های بزرگ بورسی بیشتر افت داشتند.

در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول ۶۳۳.۲ میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، ۱۵.۹ میلیارد تومان نیز از صندوق‌های سهامی خارج شد.

ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و ۵.۶ هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط امروز ۲۲ مهر ۱۴۰۲ شاهد خروج پول ۹۱.۹ میلیارد تومانی بودند.

//