خلاصه بازارها در ۱۹ مهر ۱۴۰۲

بازارها امروز نوزدهم مهر ماه رو به آرامش گذاشتند. مهمترین علتی که آرامش در بازارها حاکم شد، ضعیف شدن احتمال شدت گرفتن تنشها بود. با کمرنگ شدن گسترش تنشها در منطقه، دلار و طلا با افت ارزش روبرو شدند. این در حالی بود که بازار سهام صعود ملایمی داشت. در ادامه نگاهی به خلاصه بازارها در ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۲ میاندازیم.

نگاهی به بازار دلار در ۱۹ مهر ۱۴۰۲

دلار امروز کانال ۵۲ هزار تومانی را از دست داد و به کانال ۵۱ هزار تومانی عقبنشینی کرد. به نظر میرسد چشمانداز افزایش تنشها در خاورمیانه در حال فروکش کردن است. دلار فردایی امروز کار خود را از ۵۲۱۰۰ تومان آغاز کرد و تا ۵۱۶۵۰ تومان عقب نشست. افت قیمت دلار در بازار آزاد روی کاهش قیمت طلا در بازار داخلی نیز موثر بود.

کوتاه از بازار سکه نوزدهم مهر ۱۴۰۲

سکه بورسی که دو روز پیش به شدت خرید و فروش میشد و حتی صف خرید هم شده بود، امروز هم با افت قیمت روبرو شد. البته معاملات سکه بورسی همچنان هم بالا ماند. یکی از نکاتی که امروز در بازار سکه رخ داد، این بود که قیمت سکه بورسی بیشتر از قیمت سکه در بازار شد. سکه رفاه در ۱۹ مهر ماه با کاهش ۱.۱ درصدی روبرو شد و قیمت پایانی آن به ۲۸ میلیون و ۵۸۷ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه امامی در بازار حدود ۲۸ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان است. به این ترتیب، قیمت سکه بورسی بالاتر از بازار شده است. خریداران حقیقی امروز معادل ۲۰۰۹ قطعه تمام سکه از رفاه خریدند.

کوتاه از بازار سهام ۱۹ مهر ۱۴۰۲

امروز شاخص کل بازار سهام ۵۶۴۵ واحد افزایش یافت و به آستانه دو میلیون و ۲۰ هزار واحد رسید. از سوی دیگر، شاخص هم وزن نیز ۴۴۳۸ واحد افت کرد. شاخص هم وزن به این ترتیب به ۶۹۰ هزار و ۴۱۶ واحد رسید. در واقع، شاخص هم وزن امروز ۰.۶۵ درصد رشد یافت و شاخص کل ۰.۲۸ درصد بالا رفت. این موضوع نشان میدهد که امروز شرکتهای کوچکتر بورسی صعود داشتند و به طور کلی از شرکتهای بزرگ بورسی بهتر عمل کردند.

در نهایت این که بازار امروز شاهد خروج پول ۶۷.۶ میلیارد تومانی از سهام و حق تقدم بود. به علاوه، ۲۷ میلیارد تومان نیز از صندوق‌های سهامی خارج شد.

ارزش معاملات هم چندان بالا نبود و ۵.۲۳ هزار میلیارد تومان شد. در نهایت این که صندوقهای درآمد ثابت و مختلط امروز ۱۹ مهر ۱۴۰۲ شاهد ورود پول ۵۹۰ میلیارد تومانی بودند.

//