نقشه مهاجرت میلیونرهای جهان در سال 2023

برخی از کشورها به دلیل سطوح بالاتر آزادی اقتصادی، برای افراد ثروتمند جذاب هستند، چراکه بار مالیاتی کمتر یا سهولت سرمایه گذاری بیشتری دارند

برخی از کشورها به دلیل سطوح بالاتر آزادی اقتصادی، برای افراد ثروتمند جذاب هستند، چراکه بار مالیاتی کمتر یا سهولت سرمایه گذاری بیشتری دارند

مشابه افراد عادی، میلیونرها (افراد با دارایی خالص حداقل 1 میلیون دلار آمریکا) نیز در طول همه گیری کمتر از حد معمول سفر کردند و در نتیجه تعداد مهاجرت آنها نیز کاهش یافت. اما میلیونرها و میلیاردرها دوباره در حال حرکت هستند و پیش بینی می شود که 122000 میلیونر در جهان تا پایان سال به کشور جدیدی مهاجرت کنند.

گزارش مهاجرت ثروت هنلی و شرکا، کشورهای مبدا و مقصد میلیونرها در 10 سال گذشته را ردیابی کرده است. این نقشه پیش بینی های سال 2023 را نشان می دهد.

نقشه مهاجرت میلیونرهای جهان

کشورهای جذاب برای میلیونرها

10 کشور برتری که احتمالاً در سال 2023 میزبان بیشترین تعداد میلیونرها و میلیاردرها خواهند بود، در سراسر جهان پراکنده هستند و استرالیا رتبه اول خود را در سال جاری از امارات پس گرفته است.

کشورهای جذاب برای میلیونرها

تنها دو کشور آسیایی در بین 10 کشور برتر قرار دارند و بقیه در اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه پراکنده شده اند.

علیرغم چالش های اقتصادی تاریخی، پیش بینی می شود یونان امسال 1200 میلیونر جذب کند. یکی از دلایل می تواند برنامه ویزای طلایی این کشور باشد، که در آن افراد ثروتمند می توانند به راحتی اقامت و در نهایت پاسپورت اتحادیه اروپا را با قیمت مناسب دریافت کنند – در حال حاضر حداقل هزینه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات 250000 یورو است.

بسیاری از مقاصد اصلی میلیونرها به دلیل سطوح بالاتر آزادی اقتصادی، برای افراد ثروتمند جذاب هستند، چراکه بار مالیاتی کمتر یا سهولت سرمایه گذاری بیشتری دارند. سنگاپور که انتظار دارد 3200 میلیونر به دست آورد، از نظر اقتصادی آزادترین بازار جهان است.

کشورهایی که بیشترین میلیونرها را از دست می دهند

پیش بینی می شود چین در سال جاری 13500 میلیونر را از دست بدهد که بیش از دو برابر کشور دوم یعنی هند (6500) است.

در اینجا نگاهی دقیق تر به 10 مورد پایین آورده شده است:

تعداد میلیونرهای خروجی

در تعدادی از این کشورها، نهادهای نظارتی سخت‌گیر و دولت‌های فاسد می‌توانند مانع از سهولت مدیریت دارایی میلیونرها شوند که این انگیزه برای مهاجرت را افزایش می دهد.

در روسیه، بسیاری از افراد ثروتمند به دلیل جنگ در اوکراین با تحریم های شخصی و محدودیت های تجاری از سوی کشورهای غربی مواجه هستند.

سرکوب چین در هنگ کنگ آن را به مکانی کمتر جذاب برای تجارت میلیونرها تبدیل کرده است.

و در نهایت، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث شده است که بسیاری از مشاغل و افراد، جابه‌جایی آسان نیروی کار، امور مالی و سرمایه‌گذاری را از دست بدهند در حالی که قبلا در سراسر مرزهای اروپا بدون مشکل فعالیت می‌کرند.

برخی از این کشورها ممکن است هنوز در حال اضافه کردن میلیونرها و میلیاردرهای داخلی باشند، اما از دست دادن هزاران میلیونر به دلیل مهاجرت خالص تأثیر اقتصادی قابل توجهی دارد.

تصویر کلی مهاجرت میلیونرها

به طور کلی، میلیونرها به طور فزاینده ای در حال مهاجرت هستند. در 10 سال گزارش – با وجود کاهش در طول همه‌گیری – تعداد میلیونرهایی که از کشورهای مبدأ خود دور می‌شوند هر سال در حال افزایش است. در نتیجه، دولت‌ها به‌طور فزاینده‌ای در حال رقابت برای جذب قلب و ذهن نخبگان اقتصادی جهان به سمت خود هستند.

منبع: ویژوال کپیتالیست

//