ضربه فرانسوی به اپل: ممنوعیت فروش آیفون 12

خبرهای منتشر شده از لوپاریزین حاکی از این است که فرانسه اقدام به متوقف کردن فروش آیفون 12 در این کشور کرده است. این موضوع روی قیمت سهام اپل تاثیر گذاشته است.

خبرهای منتشر شده از لوپاریزین حاکی از این است که فرانسه اقدام به متوقف کردن فروش آیفون 12 در این کشور کرده است. این موضوع روی قیمت سهام اپل تاثیر گذاشته است.

خبری که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد فروش آیفون 12 در فرانسه متوقف شده است. این خبر که در رویترز و فرانس 24 هم بازتاب یافته است، حاکی از آن است که این کار به دلیل تشعشعات بالای آیفون 12 صورت گرفته است. این موضوع که تقریبا همزمان با معرفی آیفون 15 رخ می‌دهد، اثری منفی روی قیمت سهام شرکت اپل گذاشته است. این اتفاق ضربه دوم روزهای اخیر پس از محدودیت چینی‌ها برای استفاده از اپل بین مقامات این کشور محسوب می‌شود.

ضربه دوم به شرکت اپل

همان طور که در بالا توضیح دادیم، خبرگزاری‌های معروف از توقف فروش آیفون 12 در کشور فرانسه خبر داده‌اند. وزیر اقتصاد کشور فرانسه این مطلب را در مصاحبه با نشریه معروف لوپاریزین اعلام کرده است. این اتفاق باعث افت 1.7 درصدی قیمت سهام اپل شده است. حالا ارزش هر سهم اپل 176.3 دلار است که در مقایسه با یک هفته قبل افت چشمگیری نشان می‌دهد. روز 5 سپتامبر یعنی حدود یک هفته قبل، ارزش هر سهم اپل 189.7 دلار بود. به این ترتیب، در یک هفته اخیر سهام اپل با 7 درصد کاهش روبرو شده است.

تبعات گسترده‌تر: اتحادیه اروپا ضربه سوم را به اپل می‌زند؟

با وجود این اتفاقات ارزش شرکت اپل همچنان قابل توجه و چشمگیر است. ارزش سهام این شرکت 2.76 هزار میلیارد دلار است. اپل فعلا واکنشی به اقدام فرانسه نشان نداده و پاسخی نیز به رویترز نداده است. به نظر می‌رسد اپل دو هفته وقت داشته باشد تا اقداماتی در این صورت انجام دهد و اگر نتواند در این مدت چنین کاری کند، سفارش‌های آیفون 12 فراخوانی خواهد شد. این موضوع می‌تواند تبعات بیشتری برای شرکت اپل به همراه داشته باشد. در مجموع اتحادیه اروپا قوانین سفت و سختی در مورد سطوح تشعشع دارد که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در میان افراد بالا ببرد. ممکن است این موضوع از سطح فرانسه فراتر رفته و به اتحادیه اروپا برسد. این موضوع می‌تواند ضربه به اپل را در صورت اصلاح نشدن شدیدتر کند.

//