شرکت تسلا چقدر می‌ارزد؟

ایلان ماسک یکی از سرمایه گذاران بزرگی است که این روزها بیش از پیش مطرح شده است. جاه‌طلبی‌ها و پروژه‌های بزرگ او از خودروهای برقی تسلا گرفته تا پرتاب اسپیس ایکس به فضا و خرید توییتر اسم او را در کنار حواشی زندگیش بر سر زبانها انداخته است. ایلان ماسک ثروتمندترین فرد در دنیاست و خودروهای برقی او در سال‌های اخیر هواداران زیادی داشته‌اند.

نگاهی به تاریخچه تسلا

سابقه شرکت تسلا ۲۰ سال است و تأسیس آن به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد. مقر اصلی این شرکت در آستین تگزاس قرار دارد هرچند کارخانه‌های بزرگ دیگری نیز در سایر نقاط جهان دارد. ایلان ماسک مالکیت بیش از ۲۰ درصد این شرکت را در اختیار دارد.

شرکت تسلا چقدر ارزش دارد؟

ارزش بازاری تسلا که در 31 مارس 2020 تنها 96 میلیارد دلار بود، در مارس سال 2021 به 641 میلیارد دلار رسید. ارزش تسلا در مارس سال 2022 از هزار میلیارد دلار هم عبور کرد. البته در مارس سال 2023 با افت روبرو شده و دوباره به 659 میلیارد دلار رسید. اکنون هم ارزش بازاری شرکت تسلا 752 میلیارد دلار است. ارزش این شرکت در سال 2021 به 1205 میلیارد دلار هم افزایش یافته بود.

درآمد شرکت تسلا چقدر است؟

در سال ۲۰۲۲ درآمد شرکت تسلا ۸۱.۵ میلیارد دلار بود و درآمد عملیاتی آن هم ۱۳.۷ میلیارد دلار شد. علاوه بر این، شرکت تسلا در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲۸ هزار کارمند داشت.

موفقیت در خودروهای الکتریکی

سهم خودروهای الکتریکی از مجموع کل فروش‌ خودرو در سه سال اخیر سه برابر شده و از حدود ۴ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده است. انتظار می‌رود فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۳ همچنان رو به رشد باشد. در فصل اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۲.۳ میلیون خودروی الکتریکی به فروش رسیده است که ۲۵ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است. چین، اروپا و آمریکا بزرگترین بازارها برای خودروهای الکتریکی هستند. تسلا یکی از موفق ترین شرکت‌ها در تولید خودروی الکتریکی است.

//