کمک ۷۵ میلیون دلاری ایلان ماسک به ترامپ

ایلان ماسک که به‌عنوان یکی از حامیان اصلی دوج‌کوین (DOGE) شناخته می‌شود، اخیراً مبلغی نزدیک به ۷۵ میلیون دلار به کمیته اقدام سیاسی آمریکا (America PAC) برای حمایت از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری اهدا کرده است.

همچنین ماسک به دنبال تأسیس دپارتمانی به نام کارآمدی دولت (D.O.G.E) و مشارکت فعال در کمپین‌های ترامپ، به‌ویژه در ایالت پنسیلوانیا است.

طبق گزارش‌ها، با کمک مالی اخیر، ماسک اکنون یکی از بزرگترین حامیان مالی ترامپ محسوب می‌شود. کمیته اقدام سیاسی که توسط ماسک تشکیل شده، از نامزدهایی حمایت می‌کند که به ارزش‌های کلیدی مانند “مرزهای امن، هزینه‌های منطقی، شهرهای امن، سیستم قضایی عادلانه، آزادی بیان و حمایت از دفاع شخصی” پایبند باشند.

طبق گزارش سازمان غیرانتفاعی OpenSecrets، این کمیته تاکنون بیش از ۹۶ میلیون دلار برای حمایت از کمپین ترامپ هزینه کرده است.

ماسک همچنین اعلام کرده که تا روز دوشنبه چندین سخنرانی در پنسیلوانیا خواهد داشت و افرادی که تمایل به شرکت در این رویدادها دارند، باید فرم درخواست “آزادی بیان” کمیته اقدام سیاسی آمریکا را امضا کنند.

به گزارش رویترز، ماسک پس از شرکت در تجمع انتخاباتی اخیر ترامپ در پنسیلوانیا، برنامه‌ریزی کرده تا در مراسم‌های بیشتری از کمپین‌های او شرکت کند. طبق داده‌های سایت پیش‌بینی Polymarket، شانس ترامپ در پنسیلوانیا ۱۴ درصد بیشتر از کامالا هریس است.

در همین حال، دوج‌کوین همچنان به رشد خود ادامه داده و از فشار فروش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال متأثر نشده است. قیمت دوج‌کوین با افزایشی ۱۰.۷۵ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۱۲۶۹ دلار رسیده است.

حمایت ماسک از ترامپ و احتمال تأسیس دپارتمان کارآمدی دولت در دوران ریاست‌جمهوری او، باعث ایجاد گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص افزایش قیمت دوج‌کوین تا ۱ دلار شده است.

//