۳ دلیل قوی برای صعود قیمت بیت‌کوین به ۲۲۰ هزار دلار!

مکس کایزر، یکی از حامیان سرشناس بیت‌کوین، پیش‌بینی کرده که قیمت این رمزارز به زودی به ۲۲۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. او در توییتر به تأثیر طلا بر بیت‌کوین اشاره کرده و معتقد است که ثبت بالاترین قیمت تاریخی برای طلا، یعنی ۲,۷۲۲.۵۴ دلار به ازای هر اونس در تاریخ ۱۹ اکتبر، می‌تواند موجب افزایش قیمت بیت‌کوین نیز شود.

این خوش‌بینی منطقی و در عین حال، خوش‌بینانه به نظر می‌رسد؛ چرا که بیت‌کوین برای رسیدن به هدف ۲۲۰,۰۰۰ دلار باید بیش از سه برابر نسبت به محدوده قیمت فعلی خود رشد کند. شایان ذکر است که بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۶۱ درصد افزایش قیمت داشته و در ۷۵ روز اخیر نیز ۴۰ درصد رشد کرده است.

why-max-keiser-predicts-bitcoin-price-will-hit-220000-soon

در این میان، کایزر به سه دلیل برای ارائه این پیش‌بینی اشاره کرده است: نخست، شفافیت قوانین مربوط به بیت‌کوین، به‌ویژه پس راه‌اندازی ETF اسپات آن توسط شرکت‌های مختلف، از جمله بلک‌راک و تأیید آپشن‌های بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، دوم، شرایط مطلوب اقتصاد کلان که به واسطه تغییرات سیاست پولی فدرال رزرو به سمت کاهش نرخ بهره ایجاد شده، و سوم، خروج بیت‌کوین از یک دوره تثبیت قیمت هفت‌ماهه که می‌تواند آغازگر یک روند صعودی باشد.

علاوه بر این، پیش‌بینی دیگر تحلیلگران بازار نیز چشم‌انداز صعودی کایزر را تأیید می‌کند. به عنوان مثال، پیتر برانت، تریدر مشهور، پیش‌بینی کرده که بیت‌کوین تا سپتامبر ۲۰۲۵ به محدوده قیمتی ۱۲۰,۰۰۰ تا ۲۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

چامات پالی‌اپتیا، سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر نیز پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین تا اکتبر ۲۰۲۵ به ۵۰۰,۰۰۰ دلار و تا ۲۰۴۰-۲۰۴۲ به یک میلیون دلار خواهد رسید. همچنین، مدیر بخش جهانی فیدلیتی هم پیش‌بینی کرده که قیمت بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۸-۲۰۴۰ به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

//