ابزارهای هوش مصنوعی در تبلتهای مربوط به کلاس درس و رایانهها مانند یک دستیار مجازی عمل میکنند که سبب میشوند فرآیند آموزش برای دانشآموزان راحتتر باشد و همچنین به معلمان کمک میکند روشهایی برای آموزش خاص را شناسایی کنند. البته جزئیات اندکی درباره این اقدام فاش شده است و نام مدارسی که این فناوری در آنها آزمایش میشود نیز مشخص نیست. تلاش ایتالیا برای ورود هوش مصنوعی به مدارس در حالی انجام میشود که استفاده از موبایل در کلاسهای درس حتی برای مقاصد آموزشی نیز ممنوع شده است.
پیش از این تلاشها برای دیجیتالیزه کردن مدارس ایتالیا فرآیندی سخت و چالشبرانگیز بود. طبق آمار یورواستات، ایتالیا بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا یکی از بدترین امتیازات مهارتهای دیجیتال را دارد و در ردهبندی کشورها در همین زمینه بالاتر از لتونی، لهستان، بلغارستان و رومانی قرار گرفته است. در این میان ملونی هوش مصنوعی را به یکی از موضوعات اصلی اجلاس جی ۷ در سال جاری تبدیل کرد که در ایتالیا برگزار شد.
ارسال پاسخ