قیمت طلا در ابتدای سال بعد چند؟

این روزها قیمت طلا با افزایش روبرو بوده است. این افزایش بیشتر مدیون اونس و قیمت جهانی فلز زرد بوده و نرخ دلار در بازار آزاد تغییر چشمگیری نداشته است. اما چشم‌انداز طلا برای ادامه سال چگونه است؟

طبق آخرین پیش‌بینی‌ها، قیمت هر گرم طلای 18 عیار که در حال حاضر حدود 3 میلیون و 738 هزار تومان است، در ادامه سال قابلیت افزایش دارد و در آبان ماه می‌تواند به آستانه 4 میلیون تومان برسد. قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بهمن ماه نیز می‌تواند به 4 میلیون و 330 هزار تومان برسد و در اردیبهشت سال آینده یعنی 1404 از 4 میلیون و 700 هزار تومان عبور کند. این به معنای آن است که طبق معاملات انجام شده، قیمت هر گرم طلای 18 عیار تا اردیبهشت ماه سال بعد می‌تواند 26 درصد رشد کند.

از سوی دیگر، قیمت سکه نیز در ماه‌های آینده چشم‌انداز رشد دارد. این رشد می‌تواند ناشی از نااطمینانی‌های موجود، انتخابات آمریکا و سرنوشت آن و رشد قیمت طلا به دلیل سیاست‌های نرخ بهره فدرال رزرو باشد. با توجه به نتایج فعلی، پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه از حدود 44 میلیون تومان در روزهای اخیر، به مرز 45 میلیون تومان در مهر ماه و نزدیک به 50 میلیون تومان در دی ماه امسال برسد. در ابتدای سال آینده نیز چشم‌انداز قیمت سکه صعودی به نظر می‌رسد. پیش‌بینی‌ها بر اساس فروض امروز حاکی از این است که قیمت هر سکه می‌تواند در فروردین سال بعد به 55 میلیون تومان برسد و در تیر ماه 1404 از 60 میلیون تومان عبور کند. به این ترتیب، قیمت سکه تا فروردین ماه سال بعد 26 درصد و تا تیر ماه سال آینده می‌تواند 38 درصد رشد کند. البته باید به یاد داشت این پیش‌بینی‌ها بر اساس اطلاعات امروز است و هر نوع تغییری در نگرش‌ها و فروض می‌تواند منجر به تغییر در چشم‌انداز طلا و سکه شود.

پیش بینی قیمت طلا در ابتدای 1404

//