با گزارش ماینرهای غیرمجاز، پاداش میلیونی بگیرید!

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر، اعلام کرد که استخراج غیرمجاز رمزارزها یکی از عوامل اصلی افزایش تقاضای برق در کشور و اختلال در برق‌رسانی است.

وی بیان کرد که برخی از افراد سودجو بدون دریافت مجوز، از برق یارانه‌ای برای استخراج رمزارز استفاده می‌کنند، که این اقدام باعث افزایش غیرطبیعی مصرف برق و ایجاد مشکلات جدی در شبکه‌های برق‌رسانی شده است.

رجبی مشهدی افزود که تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با توان مصرفی معادل ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگاوات کشف شده که معادل مصرف برق استان مرکزی است.

وی تصریح کرد که این ماینرهای غیرمجاز با جریمه‌های سنگین مواجه خواهند شد و همچنین برای کسانی که ماینرهای غیرمجاز را گزارش دهند، پاداش نقدی یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به افزایش بی‌سابقه مصرف برق در سال جاری اشاره کرد که به دلیل گرمای شدید و استفاده گسترده از کولرهای گازی رخ داده و افزود که میزان رشد مصرف برق در برخی مناطق به ۱۲.۸ درصد رسیده است.

در همین حال، افزایش گرما منجر به کاهش راندمان تجهیزات تولید برق و فشار مضاعف بر شبکه‌های برق‌رسانی شده است.

رجبی مشهدی تأکید کرد که در تابستان، تجهیزات جایگزین برای ذخیره برق وجود ندارد و افزایش مصرف منجر به بروز حوادث غیرقابل پیش‌بینی در شبکه خواهد شد.

وی در پایان از تلاش‌های بیش از صدهزار نیروی متخصص صنعت برق برای حفظ پایداری شبکه و تأمین برق خبر داد.

//