فعالان بازار در انتظار تصمیم نهایی دوج‌کوین! 

روز یکشنبه، قیمت دوج‌کوین (DOGE) ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۰.۱۰۲ دلار رسید. این عملکرد نسبت به کل بازار کریپتو ضعیف‌تر بود. تشکیل کندل‌های با بدنه کوتاه و شدوهای بلند در نمودار دوج‌کوین، نشان‌دهنده عدم توانایی خریداران و فروشندگان در تصمیم‌گیری است.

در همین حال، قیمت بیت‌کوین نیز همچنان در تلاش است تا به بالای سطح ۶۰ هزار دلار صعود کند که این موضوع هم خطر ادامه روند نزولی را افزایش می‌دهد.

حال سوالی که وجود دارد، این است که آیا قیمت دوج‌کوین از سطح حمایت ۰.۱ دلار پایین‌تر خواهد آمد؟ طی دو هفته گذشته، قیمت دوج‌کوین در یک روند جانبی و در محدوده سطح روانی ۰.۱ دلار در نوسان بوده است.

این روند نشان‌دهنده کاهش مومنتوم نزولی است و در حال حاضر، قیمت در خط روند پایینی الگوی کنج نزولی حمایت شده است. معمولاً، تشکیل چنین الگویی نشان‌دهنده تضعیف مومنتوم نزولی است که با شکست قاطع از خط روند بالایی به پایان می‌رسد.dogecoin-price-0-12-bulls-premium-long-trades-

تقاطع مثبت خطوط مکدی (MACD) و سیگنال، افزایش مومنتوم صعودی را نشان می‌دهد. اگر این الگو ادامه یابد، قیمت دوج‌کوین می‌تواند با ۱۲ درصد افزایش، خط روند بالایی الگو را به چالش بکشد. شکست این مقاومت، فشار خرید را افزایش داده و قیمت را به سمت ۰.۱۴۴ دلار و سپس، به سقف ۰.۲۲ دلار هدایت خواهد کرد.

در همین راستا، داده‌های پلتفرم کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهند که فاندینگ ریت دوج‌کوین مثبت ۰.۰۰۱۱۲ است. این نرخ مثبت به معنای غالب بودن پوزیشن‌های لانگ و انعکاس احساسات صعودی در بازار است؛ زیرا معامله‌گران حاضرند برای حفظ پوزیشن‌های خود هزینه بیشتری پرداخت کنند.

اگر این روند ادامه یابد، اعتماد سرمایه‌گذاران و به دنبال آن، قیمت دوج‌کوین افزایش خواهد یافت.

در مقابل، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سطح ۰.۱۰۶ دلار به‌عنوان مقاومت‌های کلیدی در برابر خریداران عمل می‌کنند. قرارگیری قیمت دوج‌کوین زیر میانگین‌های متحرک روزانه (۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰) نشان‌دهنده این است که مسیر نزول کمترین مقاومت را دارد.

اگر قیمت در این سطوح با مقاومت روبرو شود و کاهش یابد، شکست صعودی به تأخیر خواهد افتاد و فروشندگان ممکن است به دنبال ایجاد یک اصلاح طولانی‌تر به سطح ۰.۰۸ دلار باشند.

//