ریزش سنگین قیمت خودرو در بازار

نمایشگاه‌داران معتقدند: بازار کنونی خودرو تقریبا قفل است، خرید و فروش چشمگیری در بازار رخ نمی‌دهد و مردم در انتظار ثبات بازار هستند. دراین شرایط تغییر دولت هم بر رکود بازار و ریزش قیمت‌ها دامن زده است.

نمایشگاه‌داران معتقدند: بازار کنونی خودرو تقریبا قفل است، خرید و فروش چشمگیری در بازار رخ نمی‌دهد و مردم در انتظار ثبات بازار هستند. دراین شرایط تغییر دولت هم بر رکود بازار و ریزش قیمت‌ها دامن زده است.

ترووست: رکود همچنان در بازار خودرو حرف اول را می‌زند. آن‌طور که فعالان بازار خودرو می‌گویند؛ بازار خودرو تقریبا به حالت قفل در آمده است و خرید و فروش چشمگیری در بازار دیده نمی‌شود.

این در حالی است که‌ بنا با گفته رییس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران، قیمت انواع خودروهای وارداتی، چینی و داخلی در هفته‌های گذشته سیر کاهشی داشته و بازار همچنان در رکود به سر می‌برد.

اسد کرمی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو عنوان می‌کند: در هفته‌های گذشته با باز شدن ثبت سفارش برای خودروهای وارداتی و ارائه دستورالعمل واردات خودروهای جانبازان و خرید و فروش حواله‌های این خودروها قیمت انواع خودرو در بازار سیر نزولی گرفته است.

وی می‌افزاید: این موضوعات قیمت خودروهای وارداتی را به مسیر ریزش با شیب کند سوق داده است و قیمت انواع خودروهای وارداتی در هفته‌های گذشته کاهش حدود ۸ درصدی را تجربه کرده است.

کرمی متذکر می‌شود: در مورد خودروهای چینی همچنان ضعف کیفیت به طور منفی بر میزان تقاضای آنها موثر است و دارندگان این خودروها در تامین قطعات با مشکل روبه‌رو هستند زیرا چینی‌ها به هنگام عقد قرارداد برای ورود این خودروها به ایران اجازه ساخت قطعات را به ایرانی‌ها ندادند و در نتیجه این سیاست امروز ایرانی‌هایی که خودروی چینی دارند در تامین قطعه با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وی خاطرنشان می‌کند: تنها خودروهای چینی که اکنون در بازار با رویه مطلوبی خرید و فروش می‌شود، تیگو، جک و هایما هستند و بازار دیگر مدل‌های چینی در کل راکد است.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران یادآور می‌شود: خودروهای چینی در هفته‌های گذشته افت ۷درصدی قیمت را تجربه کرده‌اند.

وی همچنین می‌گوید: عرضه خودروهای وارداتی بر بازار خودروهای داخلی نیز تاثیر گذاشته و انواع خودروهای تولید داخل در بازار از ۵ تا ۱۰ میلیون افت قیمت داشته‌اند.

کرمی عنوان می‌کند: بازار کنونی خودرو تقریبا قفل است، خرید و فروش چشمگیری در بازار رخ نمی‌دهد و مردم در انتظار ثبات بازار هستند. دراین شرایط تغییر دولت هم بر رکود بازار و ریزش قیمت‌ها دامن زده است.

آخرین قیمت‌ها در بازار خودرو

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، طی ۲۴ ساعت گذشته پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو به قیمت ۳۴۵ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رفت.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۴۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ اما ۷۶۰ میلیون تومان به فروش رفت. این در حالی است که پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز بدون تغییر، ۶۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۸۴۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار به قیمت ۹۴۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد در طول ۲۴ ساعت گذشته دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ هم یک میلیارد تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ نیز ۶۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵۸۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۴۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۷۸۵ میلیون تومان فروخته شد.

شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان به فروش رفت.

ریزش سنگین قیمت خودرو در بازار/ بازار خودرو قفل شد + جدول قیمت خودرو

//